Марини призова за търпение към Хонда в началото на новия сезон
Лука Марини призова за търпение към отбора на Хонда в началото на новия сезон на MotoGP, който се очаква отново да започне с изоставане за японския производител, въпреки постигнатия напредък през зимата.
Марини завърши предсезонния тест на „Лусайл“ в Катар на 20-та позиция, на 1.725 зад лидера Баная. Италианецът бе най-бавен от пилотите на Хонда, като останалите трима, съотборникът му Жоан Мир и пилотите на LCR Хонда Йоан Зарко и Такааки Накагами се класираха непосредствено пред него.
„Мисля, че ние ние изпробвахме всичко, което искахме и научихме много неща. Така че сега разполагаме с много данни, които да ни помогнат да се подготвим максимално добре за състезанието тук. Изглежда, че още сме далеч, но усещането върху мотора се подобрява. Така че аз съм доволен с това, но разликата е много голяма, особено когато сложим нови меки гуми, ние не можем да ги използваме добре.„Колко до представянето аз не очаквам голямо подобрение, защото времената, които те постигнаха тук (в Катар) и в Малайзия са невероятни. Нашите времена бяха нормални. В този момент ние сме доста назад и трябва да запазим спокойствие. Ние ще се върнем“, закани се Марини.
След промените в правилата за отстъпките Хонда ще може да тества много повече в хода на сезона, включително и със състезателните си пилоти в частните тестове. Освен това японската марка ще може да променя своя двигател в хода на сезона, но Марини каза, че за него най-големият проблем с RC213V е задното сцепление, което не му позволява да максимизира скоростта с новите гуми.
„Ние не сме силни в спирането, особено с нова мека задна гума. Не защо, но ние не можем да използваме задната гума в спирането, докато Дукати го правят и това им дава голямо предимство. Така че, за да записвам добри времена, аз трябва да карам по различен начин и се адаптирам.„Днес (в последния тестов ден) аз карах много повече със стил за Хонда, което беше добре. Със сигурност ще се опитам да правя това повече по време на състезанията. Нужно ни е по-добро сцепление, да използваме по-добре задната гума на влизане и в средата на завоите.„Сега трябва да се фокусираме само върху тази част, защото тя ни коства най-много. Със сигурност и други неща не ни достигат, но задното сцепление не ни позволява да сме бързи и силни с меката задна гума и освен това вреди на износването ѝ. Така че това трябва да подобрим“, обясни Марини.