Алпин: Дългите паузи между състезанията са добър урок за бъдещето

В календара на Формула 1 за 2023 година се наблюдава един контраст между разпределението на състезанията в началните и заключителните етапи на сезона. Между първите кръгове има по поне две седмици пауза, а между третия и четвъртия цели четири. В същото време в края на кампанията ще има пет старта в рамките на само шест седмици, при това с доста дълги преходи между тях (САЩ-Мексико-Бразилия-Почивка-Лас Вегас-Абу Даби).

Първоначалното тази пауза между състезанията в Австралия и Азербайджан не беше предвидена, но след отмяната на Гран При на Китай, която трябваше да се проведе този уикенд и решението на Формула 1 да не заменя старта в Шанхай се стигна до нея. Според шефа на Алпин Отмар Шафнауер това стечение на обстоятелствата е добре дошло за всички във Формула 1, предвид все по-дългия и натоварен календар.

Защо Формула 1 не замени Гран При на Китай?

„Почивката, макар и непланирана, в календар от 23 състезания с много серии от два или три поредни старта е много хубава. Добре е, че сега имам пауза от три седмици, през август също, както и по Коледа. Може би сега извадихме късмет и научихме нещо, което ще ни е от полза в бъдеще.„Може би в бъдеще ще е хубаво да се предвижда подобна пауза. Знам, че сезонът тъкмо започна, но ние реално не сме спирали да работим цяла зима, след това имахме и тестовете и тези състезания. Така че тази пауза ни помага да презаредим батериите преди следващите състезания, а след това идва и почивката през август“, каза Шафнауер.

Така ли ще изглежда началото на сезон 2024 във Формула 1?

През 2023 година графикът на Формула 1 предвижда общо 23 състезателни уикенд плюс един тридневен предсезонен тест, който се проведе в Бахрейн седмица преди старта на сезона. Тези 23 уикенда са събрани в 39 седмици, а ако към тази бройка се включат и изпитанията на „Сахир“ то тимовете са далеч от своите бази и домове в рамките на 24 седмици в период от общо 40.

25 състезания догодина във Формула 1?

Догодина плановете на шефовете на спорта са календарът да се разшири още повече и да достигне до 25 старта, въпреки че настоящото споразумение Конкорд позволява провеждането на неповече от 24 състезателни уикенда на година.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти