Смелото решение на Dacia да заложи на LPG
Мислили ли сте си, че LPG е перфектното течно гориво за автомобили? Това е гориво, което се отличава с често непознати качества - щадящо околната среда, ценово достъпно и безопасно. Всичко това има смисъл с оглед на ръста в цените на горивата и непрекъснатите усилия за намаляване на CO2 емисиите. Но лесно ли е „да се кара на LPG“? Удобно ли е? Как се зарежда на бензиностанция?“ Деймиън, ръководител услуги за гамата на Dacia, обяснява защо пропан-бутана (LPG) прави щастливи толкова много клиенти, избрали двугоривния ECO-G двигател на Dacia. Заключението е просто: веднъж преминали на пропан-бутан, няма да поискате да погледнете назад!
„Петролният газ… е опасен и замърсява!“ Не е вярно! Всъщност е точно обратното и LPG горивото е нечестно пренебрегвано. Неговата репутация на опасно гориво е отдавна остаряла и напълно неоснователна. Като гориво LPG е усъвършенствано от много десетилетия; сега е безопасно, надеждно и лесно за използване. То носи радост на осведомените, защото е бюджетно гориво, което осигурява по-дълъг пробег. Също като дизела? Да, но дори по-достъпно и с по-ниски нива на CO2 емисии и фини прахови частици. Считано за „чисто“ гориво в много държави, за LPG си струва да се прочете. Благодарение на етикета ECO-G, клиентите на Dacia могат да изберат LPG двигател за всеки модел от гамата. За разлика от много други предложение на пазара, от това печели и клиентът, и планетата.
„LPG е практично, икономично, природосъобразно и лесно за използване гориво. LPG е изцяло в духа на Daciа!“
LPG не е нито нишово гориво, нито прищявка. Напротив! То съществува като автомобилно гориво от 1979 г. и оттогава завладява света. Най-големите любители са Корея, Русия, Тайланд, Мексико и Турция. В Европа водят Полша, Украйна и Италия. Понастоящем 28 милиона автомобила в света се движат на пропан-бутан.
Деймиън добавя, че „възходът на LPG в тези държави може да бъде обяснен или с наличието на изобилни резерви от природен газ, или със стимулиращи данъчни мерки, тъй като това е „чисто гориво“. Например автомобилите, движещи се на пропан-бутан, се възползват от етикета „Crit’Air 1“ във Франция и етикета „ECO“ в Испания.“
Смелото решение на Dacia да заложи на LPG
По-голямата част от автомобилите, оборудвани с двугоривен двигател, са допълнително модернизирани с необходимото оборудване. С други думи, това е процес, изискващ специализирани трансформации, осъществяващи се извън мрежите на производителя. Но през последните две години възходът на LPG набира скорост. Продажбите нарастват, движени от по-високите цени на бензина и дизела.
Броят на оригинално оборудваните двугоривни двигатели, работещи на бензин/LPG, се увеличава. Дръзката марка Dacia революционизира автомобилния свят с уникалния си бизнес модел и с фокуса си върху достъпни, съвременни автомобили и вярва в LPG още от 2010 г. Към момента Dacia е единствената марка на пазара, която предлага LPG като възможност за всички модели с двигател с вътрешно горене в гамата си. Още едно доказателство за смелата нагласа!
„Dacia прави LPG по-достъпно решение, като го предлага в цялата си гама – Sandero, Sandero Stepway, Logan, новите Duster и Jogger – чрез етикета ECO-G“, заявява Деймиън.
И така, LPG процъфтява! Във Франция например пазарът се е увеличил четирикратно през първата половина на 2021 г. в сравнение с 2020 г. и е 15 пъти по-голям, отколкото през 2019 г. Значителният ръст се стимулира основно от Dacia: През 2020 г. марката представлява 78% от продажбите на нови автомобили на LPG във Франция. Фантастично представяне, което говори много за идеалното съответствие между LPG и философията на марката!
Eco-G: лесно преминаване към LPG с Dacia
Фактът, че изпробваната и изпитана LPG технология се монтира на двигателите TCE 100 ECO-G директно на производствената линия, е доказателство за безопасност и надеждност. Тя може да се похвали със същите продължителност на гаранцията на производителя (5 години/100 000 километра), разходи за поддръжка и график, както и капацитет на багажника като на бензинов модел. Разположението на LPG резервоара е оптимизирано с поставянето му на мястото, където обикновено се намира резервното колело.
Отчитайки факта, че LPG технологията се предлага като оригинално оборудване и носи гаранцията на производителя, много нови клиенти се чувстват по-уверени. Продажбите на LPG модели представляват 1 на всеки 5 автомобила Dacia през 2020 г. През първата половина на 2021 г. те възлизат на 28% от всички продажби. Достойна история на успеха, особено с оглед на многобройните предимства.
„Клиентите на Dacia са много прагматични: Те търсят автомобил, който да им бъде от полза в ежедневието. Благодарение на двугоривния двигател и двата резервоара, LPG предлага пробег от над 1000 км, достигащ 1300 км при новата Dacia Sandero“, обяснява Деймиън.
Предложението Dacia ECO-G е създадено да бъде:
• Практично: капацитетът на багажното отделение остава непроменен въпреки втория резервоар за гориво. Резервоарът за LPG се пълни през същия отвор като бензиновия.
• Икономично: двигателят използва около 15% повече LPG, отколкото бензин, но средната цена на LPG е с 40% по-ниска. Покупната цена на Dacia ECO-G бързо се изплаща. Заради двугоривния двигател автомобилът има два резервоара за гориво, следователно общият пробегът е над 1000 км, при новата Dacia Sandero ECO-G - 1300 км.
• Екологично: При задвижване с LPG автомобилите Dacia отделят с 10% по-малко CO2 от бензина, като същевременно могат да се похвалят с повишени въртящ момент и мощност на двигателя.
• Семпло: Наличният пробег за всеки резервоар е ясно показан на арматурното табло. Автомобилът автоматично превключва на бензин, ако LPG резервоарът е празен.
С толкова много подкрепящи аргументи изборът на LPG в Dacia е очевидно интелигентен и екосъобразен. Печелившо решение както за клиентите, така и за планетата.
Какво е LPG?
LPG или „Liquefied Petroleum Gas“ (втечнен нефтен газ) е смес от леки въглеводороди, главно бутан (битов газ) и пропан. Той е изцяло нетоксичен газ. При изгарянето му почти няма частици и спомага за намаляване на NOx емисиите, за които е известно, че причиняват респираторни заболявания. Общо 60% от LPG идва от природен газ.