Електрическият Opel Mokka-e спечели "Златен волан 2021"
Новата Opel Mokka-e спечели "Златен волан 2021", побеждавайки силната конкуренция и претендирайки за една от най-престижните награди в автомобилната индустрия като "Най-добър автомобил с цена под 25 000 евро".
Mokka-e продължава серийния успех на Opel в тази надпревара. Миналата година електрическата Opel Corsa-e също донесе награда „Златен волан“ в централата на марката в Рюселсхайм. След Ampera-e през 2017 г. и Corsa-e през 2020 г., Mokka-e вече е третия електрически модел, а също и първият SUV на Opel, който печели желаната титла. Електрическите автомобили носещи емблемата със светкавицата на марката Opel впечатлиха не само експертите, но и читателите на престижните автомобилни издания AUTO BILD и BILD am SONNTAG.
Opel Mokka-e: Впечатляващият електрически автомобил носещ новото лице на марката - Opel Vizor
Opel Mokka-e впечатлява не само с дръзкия си и изчистен дизайн, но и с цялостния си вид и технически параметри. Електрическият двигател със 100 kW/136 к.с. и максимален въртящ момент от 260 нютон метра осигурява мощно, почти безшумно задвижване. Благодарение на батерията от 50 kWh се гарантира пробег до 338 километра без спиране за зареждане според стандартите на WLTP. Електронно ограничената максимална скорост е 150 км/ч. Най-съвременната регенеративна спирачна система прави Mokka-e още по-ефективна, позволявайки на електрическото превозно средство да рекуперира енергия по време на забавяне на движението или при спиране. Батерията гарантира бързо презареждане до 80 процента за 30 минути на зарядна станция 100 kW DC.
Историята на Opel и наградата „Златен волан“: Всички победители от Рюселсхайм
Opel Mokka-e е новото попълнение в списъка с гордите носители на наградата „Златен волан“. Наградата, която се връчва от 1976 г. от BILD am SONNTAG и от 2009 г. в сътрудничество с AUTO BILD, се присъжда за 19-ти път на модели на бранда. Всичко започва през 1978 г., две години след учредяването на наградата, с присъждането на приза на Opel Senator A.
През 1978 г. Opel печели първия си „Златен волан“ с модел Senator. Представен на IAA през септември 1977 г., Senator е наследник на легендарните Kapitän, Admiral и Diplomat и е флагманът на Opel до 1993 г. Senator от 1978 г. се предлага с три различни двигателя – 2,8-литров двигател с 103 kW/140 к.с., 3,0-литров със 110 kW/150 к.с. и най-добрият 3,0-литров със 132 kW/180 к.с.
1979 – Opel Kadett D: Награда за модела от компактния клас
Една година по-късно Opel отново е на върха. Kadett D от 1979 г. е първият автомобил с предно предаване на Opel от компактния клас, който печели втория „Златен волан“ за марката. Въпреки компактните си размери, със 126 мм по-къс от своя предшественик, моделът осигурява перфектен комфорт за пътниците в купето. В Kadett се въвеждат новите двигатели с горен разпределителен вал. Четирицилиндровият 1,3-литров двигател генерира 44 kW/60 к.с. или 55 kW/75 к.с. В допълнение към просторния комби с товарен обем до 1425 литра, Opel предлага две различни версии на фастбек. През януари 1983 г. започва предлагането на спортния Kadett GTE, който вдига максимална скорост от 187 км/ч и е оборудван с 1,8-литров четирицилиндров двигател, развиващ 115 к.с.
1981 – Opel Ascona C: Хубавите неща идват по три
През 1981 г. идва ред и на Opel Ascona C да получи отличието и да го занесе в централата в Рюселсхайм. Това е първият автомобил от среден клас на Opel с предно задвижване, който се предлага и като комби. Двигателите на Ascona C включват бензинови с обем от 1,3 до 1,6 литра и 1,6-литров дизелов агрегат.
1982 – Opel Corsa A: Малък автомобил, огромно въздействие
Само 12 месеца по-късно, през 1982 г., чисто новият модел на Opel – Corsa A грабва наградата „Златен волан“. Corsa е първия малък автомобил на марката и се отличава с по-малката си дължина от едва 3,62 метра. Специфичен акцент са изпъкналите арки на колелата, които наподобяват вида на рали автомобил и изключително ниския коефициент на съпротивление Сх от 0,36, което е рекорд за своя клас. Акцентът при този модел е Corsa GSi с мощност 72 kW/98 к.с. Гамата хечбек с две врати и ночбек е разширена през 1985 г. с добавянето на популярния модел с пет врати. Corsa A постига високи резултати – произведени са 3,1 милиона автомобили.
1984 – Opel Kadett E: Още един победител в компактния клас
Пет години след като спечели "Златния волан" за първи път, Kadett отново заема пол позиция с новото си поколение лансирано през 1984 г. Вторият модел от серията Kadett, с производство от 1984 до 1991 г., е абсолютен победител и получава наградата "Автомобил на годината" през 1984 г. Kadett е признат за шампион по линия на аеродинамиката. Спортният GSi с Cх коефициент на съпротивление от 0,30 смайва експертите. Дори обикновеният хечбек седан постигна сензационна стойност от 0,32. Моделът бележи рекордни продажби - 3,78 милиона автомобила.
1987 – Opel Senator B: Стабилният флагман
Opel Senator B повтаря успеха на своя предшественик. Базиран на Opel Omega със задно задвижване, новият флагман се предлага с шестцилиндрови двигатели, като водещия е 3-литровия двигател със 115 kW/156 к.с. Той е толкова тих и без трептене, че позволява да се постави монета на ръба му, която не пада когато двигателят работи. По-късно е представена и 4-клапанна версия на 6-цилиндров двигател с променлива всмукателна система Dual-Ram и мощност от 150 kW/204 к.с.
1990 – Opel Calibra: Спортистът блести
Истински шампион печели "Златен волан" през 1990 г.: спиращо дъха купе с рекордно нисък коефициент на съпротивление от 0,26. Calibra се предлага с мощни двигатели, вариращи от 85 kW/115 к.с. до 150 kW/204 к.с. На пазара излиза спортният фаворит Opel Calibra Turbo със задвижване на всички колела и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 6,8 секунди. Двигател V6 със 125 kW/170 к.с. допълва положителните му качества. В моторните спортове Calibra V6 получава короната, като печели ITC през 1996 г.
1994 – Opel Omega B: Големият автомобил взима златото
Второто издание на Омега също впечатлява журито. Динамичният дизайн, голямото пространство и новите V6 двигатели с алуминиеви цилиндрови глави и мощност до 155 kW/210 к.с. удивляват експертите. Новите системи за въздушни възглавници гарантират високо ниво на безопасност за всички пътници. Комби версията може да се похвали с висока товароносимост, което я прави идеалния автомобил както за семейства, така и подходяща за хора с частен бизнес.
1995 – Opel Vectra B: Огледало, огледало, на вратата
Най-привличащата вниманието черта на модел Vectra са аеродинамично оформените огледала на вратите, чиито линии преливат към предната част на автомобила – характеристика в дизайна, която журито на „Златен волан“ не може да пренебрегне. Vectra печели и заради новите си и ефективни бензинови двигатели с обем от 1,6 до 2,6 литра с мощност между 55 kW/75 к.с. и 125 kW/170 к.с., както и дизелови двигатели с директно впръскване с работен обем от 1,7 до 2,2 литра.
1999 г. – Opel Zafira A: Елегантна и практична със седем места
Кой го е измислил? Опел! Да, идеята е на разработчиците от Рюселсхайм. Да създадеш компактен ван, който само за миг (за 15 секунди) може да се превърне от седемместен автомобил в транспортер с впечатляващ максимален товарен обем (1700 литра макс.), без да се сваля нито една седалка. Формулата се нарича Flex7 и помогна на Zafira да спечели "Златния волан" през 1999 г. Благодарение на гениалната концепция, седалките се прибират в пода на автомобила, когато е необходимо. Моделът впечатлява с компактни размери и изключителна динамика на шофиране.
2002 – Opel Vectra C: Представител на електронната ера
Третото поколение Vectra успешно защитава титлата, спечелена от предшественика си, като отново печели приза. Новият модел от средния клас навлиза в електронната ера, свързвайки системите си чрез CAN (Controller Area Network) шина вместо чрез кабелен сноп и електрохидравличен сервоусилвател на волана. Мощността на бензиновите и дизеловите двигатели варира от 74 kW/100 к.с. до 206 kW/280 к.с. с обем от 1,6 до 3,2 литра. През 2004 г. Opel представя Vectra с активно окачване IDS Plus с непрекъснат контрол на амортисьорите (CDC).
2005 – Opel Zafira B: Най-бързият ван
Второто поколение Zafira продължава да задава стандарти с развитието на системата за седем седалки Flex7 и отново печели „Златния волан“. Моделът е номиниран за най-бърз ван на планетата, когато версията OPC със 177 kW/240 к.с. завършва обиколка на Nürburgring Nordschleife за 8:54:38 минути. 240 мощни коня под предния капак и отличната система за управление са предпоставката да се постигне това рекордно време.
2009 – Opel Astra J: Компактен и дизайнерски
През 2009 г. Astra J, истинско дизайнерско произведение, последва стъпките на космическото чудо Kadett D и шампиона по аеродинамика Kadett E, осигурявайки третата титла в компактния клас „Златен волан“ за Opel. Astra следва новата дизайнерска философия на Opel „Скулптурната артистичност среща немската прецизност“. В допълнение, Astra J се предлага с модерни асистиращи системи като Opel Eye и системата за предни фарове AFL+, които осветяват и зад ъглите. Адаптивната технология FlexRide спомага за адаптиране към начина на шофиране и ситуацията на пътя. Осигурен е комфорт за шофьора и спътника му с AGR-сертифицирани седалки.
2010 – Opel Meriva B: Толкова умен, толкова компактен, толкова златен
Малкият брат на Zafira - Meriva B получава златото през 2012 г., подчертавайки опита на Opel при разработките на миниван модели. Журито е впечатлено от гъвкавото прибиране на задните седалки FlexSpace и иновативната система на задните врати. FlexDoors позволяват лесен достъп до детските седалки отзад и осигуряват удобно влизане и излизане за високи пътници. Портфолиото от двигатели предлага достатъчна мощност, като същевременно ограничава разхода на гориво благодарение на намаляване на размера и турбо зареждане. Мощността варира от 55 kW/75 к.с. до 103 kW/140 к.с.
2012 – Opel Zafira Tourer: Салон на колела
Zafira Tourer наследява успеха на предходните модели и печели още един „Златен волан“. В допълнение към удобния интериор, новата звезда впечатлява с комфорт в салона, панорамен стъклен люк и иновативни технологии за управление на скоростта и предупредителна сигнализация за преден сблъсък.
2015 – Opel Astra K: Квантовият скок
И победителят е: Новото поколение Astra, което е базирано на изцяло нова архитектура на лек автомобил, задвижва се от ултрамодерни двигатели и позволява свързаност чрез интеграция на смартфон и персоналния асистент за обслужване OnStar. Astra продължава традицията на Opel за въвеждане на функции и системи, познати преди само в по-високите сегменти. Тези характеристики са в основата на спечелването на „Златен волан“ през 2015 г.
2017 – Opel Ampera-e: Шампионът на електрическата гама
Opel Ampera-e побеждава конкуренцията с по-добрите параметри за ускорение и най-дългия електрически пробег в своя сегмент. С едно зареждане на 60 kWh литиево-йонна батерия се изминава разстояние до 520 километра, което се измерва в съответствие с Новия европейски цикъл на шофиране (NEDC). Opel Ampera-e впечатлява с нивата на тест на скоростта, определен в цикъла на шофиране WLTP3. Въз основа на този тест за разработка инженерите оценяват комбиниран обхват на WLTP3 от 380 километра. Ampera-e ускорява от 0 до 50 км/ч само за 3,2 секунди. Освен това, дългата 4,16 метра Ampera-e предлага достатъчно място за до петима пътници плюс багажник с обем 381 литра (1274 литра при сгънати седалки). Характеристики, които гарантират златното отличие.
2020 – Opel Corsa-e: Електрифициран бестселър
Шестото поколение на Corsa, най-продаваният малък автомобил на марката, става електрическо. Благодарение на батерията от 50 kWh, Corsa-e може да измине до 337 километра с едно зареждане (според цикъла WLTP3) и е подходящ за ежедневно шофиране. Предоставя място за до петима пътници, а базовата версия разполага с множество високотехнологични асистиращи системи. Предлага се на атрактивни цени, започващи от около 20 000 евро (в Германия). Opel прави електрическата мобилност достъпна.
2021 – Opel Mokka-e: Дързък, с изчистен дизайн, модерен и без емисии
Новият Mokka-e последва електрическата Corsa-e като победител и носител на наградата „Златен волан“. Впечатляващият дизайн включващ новото лице на марката - Opel Vizor и напълно дигиталния Pure Panel кок пит в интериора на автомобила впечатлиха престижното жури. Mokka-e предлага пробег без вредни емисии на СО2 до 338 километра (според WLTP3). Моделът се предлага на начална цена под 25 000 евро (минус екологичния бонус за електрически превозни средства предлаган в Германия).