Акселерат (тест на новото MINI)

Когато и да се появи ново MINI, светът спира да се върти, за да могат всички да го видят. Третият период от новата история на легендарното британско име акселерира в размерите си и ако не си го очаквал, си е за твоя сметка. Дори да искаш, не можеш да спреш прогреса. По-лесно е да разбереш защо наследникът на култовото Mini e това, което е днес. Първо, обаче, ще ви разкажем за нещото, което според нас върна последното поколение обратно при дядо му – онзи дребен хипар от 60-те години на миналия век. Там под предния капак е скрит новият 3-цилиндров двигател, който дори повече от външния вид напомня за родословната връзка помежду им.Да, всички знаем, че класическото Mini винаги е било с 4-цилиндров малолитражен астматик с карбуратор. Малкият работен обем, неравномерният и грубовато ръмжащ звук от три гърла при новото MINI ни връщат същото усещане както преди, а добавеният турбокомпресор само помага за пъргавината. Новото сърце е разработено в две версии – 1.2 и 1.5 литра работен обем. Мощността при първия е 75 до 102 кс, а при втория 136 кс. Същият служи за база на двигателя, задвижващ хибридната система на суперколата BMW i8, което изчерпва въпроса. Новото MINI следва дизайнерската линията, зададена от BMW преди повече от десет години, и изпълнява педантично предначертания си успех. Нещо повече, след токова години, прекарани с MINI в семейството на германската компания, BMW събра смелост да представи първия в историята си модел с предно предаване. Допреди месеци това все още звучеше като отклоняване от официалната догма или, с други думи казано – ерес. Днес хората вече си купуват Серия 2 Active Tourer без никакви угризения на съвестта. По този начин двете марки работят и помагат една на друга, точно както става в най-добрите британско-германски семейства. Сегашното MINI е създадено върху платформата UKL, която споделя с въпросната "двойка“ Active Tourer на BMW. Оттук и прецизното поведение на пътя и в пъти по-високия комфорт от миналото. Емблематичното твърдо до подскачане возене на гумени сфери вместо пружини от преди 50 години е вече далечен спомен. Това продължава да причинява остра носталгия у някои, но както казахме, все още никой не е успял да спре прогреса. Толкова клишираното "картинг" усещане при реакциите на MINI от движенията на шофьора обаче все още е отличителната му страна и ще продължи да пази историята. Забравете за "детската" задна седалка, отзад вече има място за двама пораснали. На предните седалки пред шофьора се появяват събрани един до друг скоростомерът и оборотомерът. Така традицията на поставен в средата на таблото скоростомер също отива в историята, както и "Мики Маус" оформлението на централната конзола. Сега тя е с голям информативен екран и повече влияние от BMW от всякога, което е внесло и доста по-качествени материали в купето. Цените започват от 32 хиляди лева с ДДС, преминават през 48 хиляди за спортната Cooper S версия и достигат до 51 хиляди за дизеловия Cooper SD. Всички версии и допълнително оборудване може да проверите ТУК. Очаквайте скоро тест и на мощния Cooper S и новото BMW Серия 2 Active Tourer...Технически характеристики: MINI CooperДвигателТип: 3-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1495

Мощност: 136 кс при 4500 об/мин:

Въртящ момент: 220 (230) Нм при 1250 при об/мин.

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 210

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7.9

Среден разход, л/100 км: 4.5

Вредни емисии СО2, г/км: 105

Размери

Дължина, мм: 3850

Широчина, мм: 1727

Височина, мм: 1414

Колесна база, мм: 2495

Базова цена на версията 39 900 лв с ДДС.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти