Петзвезден Euro NCAP рейтинг за RENAULT TALISMAN и новия RENAULT MEGANE

Когато стане въпрос за безопасност, новите Espace, Talisman, Kadjar и Megane споделят предимствата на платформата CMF C/D (Common Module Family – C/D сегмент). Характеристиките на тази платформа включват използването на много високоеластична платформа за гредите, страничните релси и напречните елементи (особено тези, разположени между двигателния отсек и кабината). Квадратен милиметър от този тип стомана може да устои на натоварване от 120 кг.

CMF C/D платформата включва също ефективни системи за обезопасяване на пътниците, включително двуетапно разгъващи се предни въздушни възглавници, чието активиране се адаптира като функция от типа на удара и позицията на пътника. Тази функция позволява на Talisman и новия Mеgane да получат високи резултати в частта защита на възрастни и деца. Междувременно, предпазните колани са снабдени с предобтегачи и адаптивни ограничители на натоварването, които регулират степента на натягане на колана спрямо силата на удара и телосложението на пътника. В случай на страничен сблъсък, пътниците отпред са двойно защитени от две странични въздушни възглавници от последно поколение и две въздушни завеси.

Комплект от системи за подпомагане на управлението

Благодарение на платформата CMF C/D, Talisman и новият Mеgane се възползват от многото системи за подпомагане на управлението, които вече са внедрени в новия Espace. Тези помощни системи са проектирани да успокоят или предупредят водача, или да улеснят живота им по начин, който да им позволи да се фокусират единствено върху шофирането.

 

За спокойно изживяване по време на път:

-       Adaptive Cruise Control регулира автоматично скоростта на автомобила, за да се поддържа безопасна дистанция спрямо предходния автомобил.

-       AEBS (Active Emergency Braking System) предупреждава водача да спре, за да избегне челен сблъсък. В аварийни ситуации спирачките се задействат автоматично.

Да предупредят водача:

-       Lane Departure Warning (Предупреждение за напускане лентата на движение).

-       Системата Safe Distance Warning (Предупреждение за безопасна дистанция) подпомага водача при поддържане на безопасна дистанция спрямо предходния автомобил.

-       Overspeed Protection с Traffic Sign Recognition (Защита срещу превишаване на скоростта и Разпознаване на пътни знаци) разчита пътните знаци с цел да регулира скоростните настройки на круиз контрола.

-       Blind Spot Warning (Предупреждение за сляпа точка) издава визуално предупреждение в страничните огледала, когато бъде засечен автомобил в сляпата зона на зрителното поле на водача.

Да улеснят живота на водача и да му позволят да се фокусира върху шофирането си:

-       Цветен head-up дисплей на линията на погледа осигурява информация за основната част от асистиращите водача системи, скоростта на движение и навигационни команди.

-       Превключването от къси на дълги светлини на фаровете и обратно става автоматично, без необходимост от намеса на водача.

-       Подпомагащите системи включват също Easy Park Assist (предни, задни и странични паркинг сензори) и камера за движение на заден ход.

Ефект против приплъзване под предпазния колан: иновация на Renault, датираща от преди 15 години

В продължение на 15 години Renault създава иновации, чиято цело е предотвратяване на ефекта от приплъзване на пътниците под предпазния колан при челен сблъсък, благодарение на технологията за неутрализиране на този ефект. За да разработи тази технология, Renault използва специфични краш тест манекени, чийто хълбоци са по-гъвкави, за да се получат симулации, които са възможно най-близки до реалните. Тази технология изисква усилена работа в областта на ергономията на седалката и позиционирането на точките за захващане на предпазния колан. През януари 2015 протоколът Euro NCAP – който става все по-взискателен всяка година – вписа за пръв път като критерий защитата срещу ефекта на приплъзване под предпазния колан.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти