Гледай на живо

Джанлоренцо Бленджини представя промените в щаба на националния отбор и плановете за 2025 година

Lamborghini LM002: Urus, аз съм баща ти

Lamborghini LM002: Urus, аз съм баща ти

На 04 декември Lamborghini представиха нещо много дръзко и различно от всички останали свои извратени творения. Нарекоха го Urus и казаха, че е първият Super SUV. Но за да можеш да си машина от подобна порода, трябва и родителите ти да са, а бащата на Urus е точно такъв.

Преди 25 години компанията от Сант'Агата Болонезе, Италия, показа нещо невиждано – първия си SUV, наречен LM002. Днес в музея на марката живее един черен такъв с шаси #12231, напълно реставриран от отдел Lamborghini Polo Storico. По онова време той е бил считан за първообраза на луксозния сегмент всъдеходи, които се чувстват на мястото както на кал, лед и ужас, така и върху асфалт.

Lamborghini LM002: Urus, аз съм баща ти@@@

Първоначално LM002 е разработен за военните в края на 70-те години на миналия век и са го наричали Cheetah. През 1981-ва инженерът на Lamborghini Джулио Алфиери връща идеята на работната маса и й слага работно заглавие LM001. Това е една иновативна концепция със задноразположен двигател, която поражда прототипа LMA, в който двигателят се е преместил отпред. LM002 е финалната версия и е представена на автомобилното изложение в Брюксел през 1986 година. Тя е с 5-литров V12 двигател от Countach Quattrovalvole с 450 кс при 6800 об/мин.

Lamborghini LM002: Urus, аз съм баща ти@@@

С тяло от алуминий и стъклопласт, задвижване на четирите колела, три самоблокиращи се диференциала, LM002 вдигал над 200 км/ч със специално разработени за него гуми Pirelli Scorpion. Луксозният интериор пък бил само върхът на сладоледа.

Внушителният SUV привлякъл вниманието на света още по време на официалното си представяне. Той бил оценен подобаващо заради офроуд способностите си и поведението си до останалите модели на марката. Така между 1986 и 1992 година от фабриката излизат общо 300 бройки.

Ако не беше LM002, днешният Super SUV на Lamborghini, наречен Urus, може би нямаше да е това, което е – машина с изключителна мощност и въртящ момент, изпъкващ дизайн и силно присъствие.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички