Гледай на живо

След пороя на "Сигнал Идуна Парк" предстоят нови 2 битки за място на четвъртфиналите - на живо от Кьолн и Дортмунд преди днешните мачове

Opel Insignia Sports Tourer: теглене на ремарке по най-комфортния начин

Opel Insignia Sports Tourer: теглене на ремарке по най-комфортния начин

Новият Opel Insignia Sports Tourer има спортно-елегантен дизайн, предлага множество новаторски технологии и изобилие от пространство в интериора, а освен всичко това е идеалният автомобил за теглене на ремарке. Новият Sports Tourer предлага 1 665 литра багажен обем, а всичко, което го надвишава може да бъде превозено с помощта на ремарке. За да може процесът на теглене да е максимално улеснен, Insignia Sports Tourer не само предлага прибиращ се чрез завъртане теглич, програма за стабилизиране на прикачения товар и авангардна система за задвижване на четирите колела с torque vectoring технология, но също и асистент за потегляне по наклон, система от камери с 360-градусов обзор и плавно превключваща осемстепенна автоматична трансмисия.

Приоритет от най-високо ниво: безопасност при теглене на ремарке

Основата за комфортно теглене на ремарке е прибиращият се чрез завъртане теглич с интегриран електрически куплунг, който се предлага за Insignia Grand Sport и Insignia Sports Tourer. В момента, в който ремаркето се прикачи към опционалния теглич, се осигурява допълнително ниво на сигурност с помощта на програмата за стабилизиране на прикачения товар. Тя спомага за предотвратяване на потенциално опасно люшкане. ESP системата на автомобила идентифицира клатенето на ремаркето и сравнява постоянно постъпващите данни с предварително определени гранични стойности. В случай че автомобилът и ремаркето започват да се люшкат и бъде превишено зададено ниво, в рамките на милисекунди те се забавят и се прилага селективно спирачно усилие, докато се възстанови стабилността. Интензивността на действие на програмата за стабилност на прикачения товар се увеличава при по-силено клатене така, че автомобилът и ремаркето да бъдат оптимално стабилизирани.

Освен дългото междуосие на Insignia Sports Tourer (с дължина от 2 829 милиметра, то е с 92 мм по-голямо от това на предишното поколение), за спокойното пътуване и управляемостта допринася също и интелигентната система за задвижване на четирите колела Twinster с torque vectoring, като осигурява оптимално сцепление на всякаква пътна повърхност при всякакво време. В тази високотехнологична система конвенционалният диференциал на задния мост е заменен от два съединителя, които предават въртящ момент към всяко колело поотделно в рамките на милисекунди и в зависимост от пътната ситуация. Основа за оптимално пътно поведение се осигурява и от мехатронната ходова част FlexRide, която адаптира работата на амортисьорите и волана за части от секундата; освен това FlexRide променя алгоритъма на работа на педала на газта (и точките на превключване на автоматичната трансмисия). Водачът може да избира измежду режими Standard, Tour и Sport.

За теглене на прикачен товар се изисква съчетание от мощен двигател и адекватна трансмисия – новата Insignia Sports Tourer може да тегли ремарке с до 2 200 килограма тегло (оборудвано със спирачки, при наклони съответстващи на тестовите трасета с наклон 12 процента). Двигателят 2.0 turbo със 191 кВт (260 к.с.) и въртящ момент 400 Нютонметра е пример за такава машина (разход на гориво по NEDC: 11.5 литра на 100 км градски; 7.1 л/100 км извънградски; 8.7л/100 км комбиниран; 199 г/км CO2). Съчетан с напълно новата осемстепенна автоматична трансмисия (и без прикачен товар), четирицилиндровият агрегат ускорява Sports Tourer от нула до 100 км/ч за 7.5 секунди до максимална скорост 245 км/ч.

Пълен обзор с помощта на новата система от камери на Opel

Когато от хелинга насочвате лодката към водата, за това ще ви помогнат големите външни огледала на новата Insignia Sports Tourer. Възможност за още по-добра видимост осигурява панорамната 360-градусова система от камери. При включване на задна предавка, задната камера показва зоната зад автомобила на екрана на сензорния дисплей IntelliLink на централната конзола. Визията от птичи поглед се осигурява от 360-градусова система от камери, които са четири на брой. Когато водачът премести крака си от спирачния педал към този на газта, Insignia Sports Tourer е защитена срещу потегляне назад на хелинга с помощта на асистента за потегляне по наклон, който е стандартно оборудване.

Когато лодката вече е във водата, или караваната е паркирана, можете да продължите пътуването си с Insignia Sports Tourer; а тъй като куката на теглича вече може да бъде завъртяна и скрита от погледа, вече не се нарушава спортната елегантност на Sports Tourer.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички