Джанлоренцо Бленджини представя промените в щаба на националния отбор и плановете за 2025 година
Рали "Твърдица-Елена" днес записва още едно лично постижение, след като само един екипаж, този на сливенските син и баща - Марио и д-р Христо Попови (Скорпион, Ford Fiesta, RC3) не са се явили до момента, за да започнат опознаването на 9-те скоростни етапа на състезанието.
Така от предварително обявеният списък с 25 автомобила, днес през арката на церемониалния старт ще преминат автомобилите на 24 екипажа.
В листа на третия кръг от шампионата обаче отсъстват както миналогодишния победител тук и национален шампион на България за 2016 г. Пламен Стайков, така и лидера в първенството след първите две състезания от сезона - Игнат Исаев (Мегапорт).
Докато Стайков (Стайков Рейсинг-Джорджия) през този сезон е "наемник" и кара с грузински лиценз, целейки се в европейския и балканския трофей на ФИА, то Исаев, който е победител в националната класация на рали България е ангажиран с поддръжката на почти една четвърт от участващите автомобили - Peugeot 208 R2 на Тихомир Стратиев и Мирослав Ангелов, Citroen DS3 R3T Макси на Антон Титов и Renault Clio RS на Огнян Герджиков.
Запазвайки консервативният подход в организирането на състезанието, домакините от Твърдица са направили малки, но съществени корекции в трасето. Първата е преместването на атракцията за публиката в града - специалния етап Хюндай (2.6 км), който от финала през 2016 г. е вкаран като трето изпитание утре.
Освен с увеличена дистанция, тази скоростна отсечка е и със съществено променена конфигурация, обхващаща по-голям периметър от Твърдица.
Целта е била да се осигурят повече възможности за публиката, която след първия скоростен етап - носещ името на града, да имат възможност веднага да се върнат на центъра на Твърдица.
Другата промяна в трасетата е включването на новия етап Лазарци (5.60 км), през който се минава два пъти в неделя. През миналата година новодобавеният етап се оказа слабото място в организацията и домакините по спешност се наложи да го намаляват, като това промени до голяма степен и условията в ралито.
Този път обаче повечето от пилотите са на мнение, че изборът на Лазарци е перфектен, както като конфигурация на трасето, така и като настилка - стар асфалт, който обаче здраво държи автомобилите.
Днес от 20:00 ч. е церемониалния старт на 13-ото издание на състезанието, а фактическият старт на рали Твърдица-Елена е в късния след обед утре. Между 10:00 и 13:00 часа състезателите ще трябва да преминат през задължителният технически контрол, на който - но това е малко вероятно - може да има още отпаднали екипажи от списъка със заявките.