Наскоро уволненият шеф на отдел двигатели във Ферари критикува остро бившия си отбор. Според Лука Марморини в Маранело са предпочели да се концентрират над работата с аеродинамиката на F14T за сметка на новия турбо двигател.
Според Лука Марморини главният дизайнер на новия турбо болид Никола Томбазис е решил всички сили да бъдат хвърлени в по-добрата аеродинамика, с която да се компенсира по-ниската мощност.
"Накратко, опитаха се да прокарат идеята, че всички проблеми на новия F14T идват от двигатели. Мисля, че всеки интересуващ се от Формула 1, знае, че компания като Ферари няма как да забрави как се правят двигатели. Аз поемам вината, но познавайки всички тези страхотни хора, работещи в Маранело, отказвам да се съглася с нападките срещу тях", коментира Марморини.
"Истината е, че още в началото на проекта при мен дойде главният дизайнер Никола Томбазис и нареди да направим двигател и радиатори с най-малките размери. Идеята му беше с по-добра аеродинамика да компенсираме по-ниската мощност. С колегите ми направихме двигател и всички радиатори в по-малък пакет от тези на конкурентите Мерцедес и Рено. Исках да обясня на новия шеф на Ферари Матиачи къде се крие причината за по-ниската ни мощност, но за целия му престой успях да го видя на представянето му и втория път, когато ми съобщи за уволнението ми от отбора. Не съм обиден от начина, по който ме махнаха, а ми е мъчно за всички тези фантастични специалисти, които с всяка година стават все по-демотивирани от обстоятелствата. Ферари рискува да загуби основите си, градени от създаването на отбора и донесли ни всички тези успехи в миналото", завърши италианецът.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg