Промоутърът на Световния рали шампионат спази обещанието си да представи календара за сезон 2026 и направи това днес. Също като през 2025 и догодина календарът включва 14 ралита, но има някои интересни промени и още по-интересни отсъстващи.
Големият отсъстващ разбира се са САЩ – и през 2026 американците остават извън календара на WRC. Доскоро се смяташе, че тъй като местният организационен комитет не може да събере нужният бюджет за рали от WRC, то промоутърът ще финансира провеждането му, но явно този вариант е отпаднал. А малко по-рано тази година от промоутъра и ФИА заявиха, че завръщането в Щатите през 2026 е приоритет за WRC. Също така, промените в политиката на САЩ относно посещенията в страната допълнително затруднява феновете от различни държави да посещават спортни събития там.
Може ли Ожие пак да се бори за световната титла?
По традиция сезонът стартира с рали „Монте Карло“ в края на януари, като се очаква състезанието да използва част от трасето за Формула 1 за суперспециален етап в Монако.
Рали "Монте Карло" се връща на пистата за Формула 1 в Княжеството
После идват снежното рали „Швеция“ през февруари и „Сафари“ през март ще е първото макадамово рали. „Хърватия“ се връща в календара с априлски дати, което подсказва лошо време и дъжд плюс мокри и хлъзгави отсечки. Същото важи и за рали „Канарски острови“ в края на април, също на асфалт.
Канкунен: Битката за короната изобщо не е решена
Рали „Япония“ получава много по-ранна дата – в края на май, като състезанието на практика си сменя мястото в календара с рали „Италия“, което пък отива в началото на октомври. Така „Япония“ ще прекъсне традиционната серия макадамови ралита, които ще започнат с „Португалия“ в началото на май, но ще продължат чак в края на юни с „Акрополис“.
От юли нататък, като изключим рали „Италия“, няма промени в сравнение с 2025, като финалът на сезона пак ще е в Саудитска Арабия, но в средата на ноември.
Маркус Грьонхолм се завръща за рали „Финландия“
Снимки: Gettyimages