Първият сезон на Люис Хамилтън във Ферари определено не се развива така, както седемкратният шампион и неговите фенове се надяваха.
В първите 12 кръга британецът не записа нито един подиум в дългите състезания, в които може да се похвали с три четвърти места. В двата спринта, които се проведоха в Китай и Маями, той може да се похвали с една победа и едно трето място, но дори и тези резултати остава в сянката на трудностите, които Хамилтън има с адаптацията си към колата на Ферари.
Хамилтън няма да пробва новото задно окачване другата седмица
По неговите думи той е изпробвал най-различни настройки, които обаче не са сработили и затова е преминал към настройки, които са по-близки до тези на съотборника му Шарл Леклер. Това обаче създава проблеми на Хамилтън, тъй като Леклер използва много специфичен баланс, който не е естествен за Хамилтън. А това е нещо, което британецът ще иска да бъде решено за сезон 2026, когато във Формула 1 ще влязат в сила изцяло новите технически правила.
Хамилтън: Колата ни изобщо не харесва мокрите условия
„Тази година, с тази кола, имаме много различни инструменти и начини, с които настройваме колата. Шарл е тук от много време и той е бил част от развитието и еволюцията на колата. Той е свикнал с нея.
„Той и екипът му са намерили начин, по който колата работи. Аз изпробвах всички други посоки, които трябваше да сработят, но това не стана. Постепенно мигрирах към настройките на Шарл.
„Неговият баланс е много особен и не се чувствам комфортно с него. Определено е нещо, което не бих искал да имам в бъдеще. Така че аз работя с Лоик (Сера) и с всички във фабриката, за да сме сигурни, че колата за догодина ще има и моето ДНК. Надявам се да вкараме част от характеристиките, които аз бих искал да имам“, заяви Хамилтън.
Снимки: Gettyimages