Тойота ще отбележи 40 години от първото си участие в “24 часа на Льо Ман” през 1985 година с ретро разцветка на прототипа с №7, каран от Майк Конуей, Ник де Врийс и Камуи Кобаяши, който е и шеф на тима.
Тяхната кола ще припомни за цветовата схема на друг известен прототип на Тойота - GT-One, който се появи за първи път в Льо Ман през 1998 година. Прототипът участва в легендарното състезание през 1998 и 1999, като през 1998 колата с №29, карана от Тиери Бутсен, Джеф Лийс и Ралф Келенерс беше съвсем близо до победата - екипажът беше начело, но 90 минути преди финала отпадна заради повреда в скоростната кутия.
,fit(478:270))
Роджър Федерер ще даде старта на "24-те часа на Льо Ман" тази година
Година по-късно, през 1999, изцяло японският екипаж с №3 Укио Катаяма, Тошио Сузуки и Кейчи Цучия също бяха начело, но един час преди финала Катаяма спука гума. Бившият пилот във Формула 1 реагира светкавично и предотврати катастрофа, но заради спуканата гума екипажът с №3 остана втори в генералното класиране и спечели първото място в класа LMGTP, тъй като беше единственият от класа, който стигна до финала.
Тойота успя да постигне първата си победа в Льо Ман през 2018, като това се оказа първата от пет поредни победи в надпреварата.
В кариерата на GT-One няма победа в генерално класиране, като последния старт на прототипа беше в “1000 километра на “Фуджи” през 1999, но автомобилът е останал в паметта на феновете, пилотите и специалистите на една от най-вълнуващите и обичани състезателни коли.
Другият прототип на Тойота тази година - №8 със Себастиен Буеми, Брендън Хартли и Рио Хиракава, ще е в цветовете на Тойота Газу Рейсинг за този сезон.
)