Легендарният французин Стефан Петерханзел има 14 победи в рали “Дакар”, но през януари за първи път от 37 години насам той не участва в състезанието. Това стана заради оттеглянето на Ауди след финала на “Дакар” през 2024 и закриването на рали-рейд програмата на германската марка.
Карлос Сайнц се прехвърли в М-Спорт, а липсата на новини около 59-годишния Петерханзел провокира нова порция слухове, че той може да сложи край на кариерата си.
)
,fit(478:270))
Сайнц: Сега може да е подходящият момент за ФИА
Но тази седмица стана ясно, че Стефан ще е част от екипа на Defender - британците ще участват с три коли в състезанието догодина, както и в Световния рали-рейд шампионат. Първите тестове на състезателния DX7, който ще е в новия за догодина клас на “серийните автомобили”, вече са зад гърба на екипа, като Петерханзел също е участвал в изпитанията в Мароко.
Състезателният DX7 е изграден върху шаси от производствената линия на серийните коли, като това важи и за алуминиевата каросерия, трансмисията и задвижването. Двигателят е 4,4-литров V8 с две турбини и мощност около 600 конски сили.
,fit(478:270))
4-кратен победител в рали „Дакар“ загуби десния си крак
Състезателният дебют на Defender DX7 ще е през септември в Португалия, където ще е предпоследният кръг от сезона в Световния рали-рейд шампионат W2RC, а по-късно тимът ще стартира и в рали “Мароко”, което се използва от отборите като генерална репетиция за рали “Дакар”.
,fit(478:270))