Вход / Регистрирай се

Драстичен недостиг на мощност при новия мотор на Ред Бул?

Драстичен недостиг на мощност при новия мотор на Ред Бул?

Задвижващата система на Ред Бул за сезон 2026 е най-голямото предизвикателство, с което трябва да се справят бившите световни шампиони. Сезон 2025 е последният, в който Ред Бул ще си партнира с Хонда, след което Ред Бул Пауъртрейнс трябва да представи новата задвижваща система за болидите на тима, разработена съвместно с автомобилния гигант Форд.

Досега от Ред Бул успяват успешно да държат развитието на новия двигател зад информационна завеса, а Кристиан Хорнър коментира с общи приказки развитието на проекта, който е най-големият за тима от влизането на Ред Бул във Формула 1.

В същото време обаче теч на информация от Ред Бул Пауъртрейнс към определени медии показа, че програмата се сблъсква със сериозни проблеми и изостава от графика си. В края на януари дори се появиха данни, че двигателят с вътрешно горене е постигнал едва 435 конски сили, което е много далеч от нивото, на което се представят другите 1,6-литрови V6 мотори във Формула 1. В края на 2024 според непотвърдена информация моторите във Формула 1 осигурят мощност от 840-860 конски сили, а общата мощност на хибридната система е 1000 конски сили или малко повече. По новите правила за сезон 2026 се очаква общата мощност да нарасне на малко над 1100 конски сили, като двигателят с вътрешно горене трябва да осигурява половината мощност, което означава, че в Ред Бул ще търсят още поне 100 конски сили.

Макс към Ред Бул: Оставам поне до края на 2026!
Макс към Ред Бул: Оставам поне до края на 2026!

Според източници на авторитетното италианско списание Autosprtint, новата задвижваща система не се представя достатъчно добре на тестовите изпитания и страда от липса на мощност. И другият проблем е, че новата задвижваща система не е достатъчно надеждна и дефектира твърде често.

Хорнър остава начело на Ред Бул до 2030 година
Хорнър остава начело на Ред Бул до 2030 година

Ред Бул Пауъртрейнс имат почти една година, за да отстранят проблемите по новата задвижваща система, но опитът на настоящия партньор на тима - Хонда, показва, че за изчистването на подобни трудности отиват няколко години.

Как Кими Антонели се е промъкнал нелегално в падока на Формула 1
Как Кими Антонели се е промъкнал нелегално в падока на Формула 1

Проблемите, за които съобщи Autosprint, са поредният повод за спекулации, че Макс Верстапен може да не остане за по-дълго време в тима, с който спечели четирите си световни титли. Тези дни се появи информация, че Макс е информирал отбора, че ще кара за тях поне до края на 2026 година, като досега беше потвърдил, че остава до края на 2025, въпреки че има договор до края на 2028 година.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички