Българският пилот Николай Грязин ще е пилот №1 на Токспорт и Шкода в предстоящата кампания в категорията WRC2 в Световния рали шампионат. Информацията все още не е официално потвърдена от тима и от мениджмънта на пилота, но се очаква това да се случи за началото на сезона с рали “Монте Карло” (23-26 януари), според източниците на Sportal.bg.
През миналата година Грязин кара за DG Sport и Ситроен, като завърши трети в крайното класиране за сезона в WRC2 и спечели три победи. За този сезон обаче Ситроен Рейсинг прехвърли програмата на C3 Rally2 на по-опитния екип на PH Sport, като за тима ще кара отново Йоан Росел, а другият пилот ще е по-малкият брат на Йоан - Лео.
Николай Грязин ще започне сезона в WRC2 с Шкода в Монте Карло
След края на сезона Грязин изрази недоволство от представянето на C3 Rally2 в бързите макадамови ралита, без обаче да се противопоставя сериозно на французите, а след решението на Оливър Солберг да премине в лагера на Тойота, Николай се превърна във фаворит №1 за лидерската позиция в Токспорт.
Николай Грязин е все по-близо до завръщане в Шкода
За рали “Монте Карло” обаче Грязин е заявен като частен пилот, а не от Токспорт, тъй като когато се приемаха заявките за ралито през декември, преговорите между двете страни все още не са били в решаващата си фаза.
Общо 70 коли на старта в рали "Монте Карло", 10 пилоти в Rally1
Грязин беше един от пилотите от WRC2, който води преговори за стартове с Rally1 автомобил, основно с М-Спорт, което всъщност забави планирането на кампанията му в WRC2 за сезон 2025.
Къде ще кара Грязин през сезон 2025 в WRC?
В същата ситуация се оказа и Гас Грийнсмит, който също преговаря до последно и също е заявен като частен пилот за рали “Монте Карло”, но и той ще остане в Токспорт. Единственият сигурен пилот с договор с тима до момента е парагваецът Фабрицио Залдивар, който и миналата година кара за Шкода и Токспорт.
Шкода и Токспорт с последните поколения на Фабия R5 са най-успешната комбинация в новата история на WRC2, като едва миналата година Грязин и Росел успяха да детронират Токспорт в отборното класиране. Преди 2024 Николай кара два сезона в автомобил на Шкода и призна в началото на 2024, че трябва да промени сериозно стила си на пилотиране, за да се адаптира по-бързо към C3 Rally2.
Снимки: Gettyimages