Последното състезание за сезон 2024 в WRC трябваше да определи световните шампиони при пилотите и конструкторите, като разпределението на титлите продължи до последната отсечка и бонус точките, които раздава пауърстейджа.
Елфин Еванс (Тойота) спечели за втори пореден път рали “Япония”, като уелсецът излезе начело в 17-ата отсечка, където катастрофира дотогавашният водач Ойт Танак (Хюндай). Отпадането на Танак гарантира световната титла на Тиери Нювил, който започна ралито с 25 точки аванс пред естонеца. Също така, катастрофата на Ойт означаваше, че Тойота си връща реалните шансове за световната титла при конструкторите.
Тиери Нювил взе световната рали титла
Преди пауърстейджа, точките събрани от пилотите на Тойота и Хюндай бяха равни - по 553, като тук влизат двата най-добри екипажа на всеки производител в класирането в събота вечер плюс точките от Супер неделята. И бонус точките щяха да определят новия шампион при конструкторите.
Крайно класиране при пилотите в WRC за сезон 2024
В последната отсечка Себастиен Ожие и Еванс завършиха първи и трети, Нювил остана втори, а Андреас Микелсен (Хюндай) - пети, което означаваше, че Тойота печели осма световна титла при производителите и четвърта поредна в последните 4 сезона. На финала разликата между Тойота и Хюндай се оказа едва 3 точки.
В WRC2 Сами Паяри (Тойота) завърши втори след българския пилот Николай Грязин (Ситроен), което беше достатъчно финландецът да стане световен шампион. Паяри взе и титлата в категорията WRC2 Challenger, където до финала се бори с Грязин.