Кметът на София Васил Терзиев внесе ясното около процедурата за прехвърляне на собствеността на стадион “Георги Аспарухов” към Столична община. Градоначалникът изясни, че към момента няма развитие по процедурата и се очаква стъпки на областния управител на София Стефан Арсов. Терзиев също така описа процедурата, по която трябва да се мине, за да се завърши прехвърлянето.
Ето какво написа кметът:
Откакто на 20 септември Министерският съвет взе решение да прехвърли на Столичната община собствеността върху стадион „Георги Аспарухов” и всички части от спортния комплекс „Герена“, постоянно получаваме запитвания какво се случва с недвижимите имоти.
Истината е, че след решението и предизборния шум около него не се случва нищо. Имотите са държавни и ние не знаем дали е започнала процедурата по смяната на собствеността. Топката, образно и буквално казано, е в краката на областния управител на София Стефан Арсов. Наясно съм, че документацията за всички имоти в това решение, е огромна. Но се надявам, че не чакаме евентуални нови избори, за да я получим.
Левски с информация за "Герена": Работи се активно за осигуряване на финансиране за изграждане и модернизиране на нашия дом
Ето реалните стъпки, които трябва да бъдат направени след предизборното говорене:
Областният управител, в изпълнение на решението на Министерския съвет, следва да организира получаването на всички необходими документи, свързани със сключването на договора за прехвърлянето на собствеността на имотите и неговото вписване в Службата по вписванията. А именно акт за държавна собственост, данъчни оценки, осигуряване на скици на имотите.
След това отново областният управител следва да издаде заповед за безвъзмездно прехвърляне на собствеността на имотите, в която същите се описват подробно, посочва се данъчната им оценка. С тази заповед се определя общият размер на данъчните оценки за всички имоти, върху който се начисляват 2% режийни разноски и 20% ДДС върху режийните разноски, които следва да се заплатят от Столичната община по сметка на областната управа. Със заповедта се определя и размерът на таксата за вписване на договора, която се заплаща от Столичната община по сметка на Агенцията по вписванията.
Следващата стъпка отново е на областния управител. Той трябва да изготви договор за безвъзмездно прехвърляне на собствеността, който се подписва от него и от мен. Подписаният договор се внася от областната управа за вписване в Службата по вписванията, като след вписването всяка страна получава по 1 оригинал.
Следва предаване на владението на имотите между представители на Областната управа и Столичната община.
Столичната община изпраща договора на район „Подуяне“ за съставяне на актове за публична общинска собственост на новопридобитите имоти и тяхното вписване в Службата по вписванията.
Едва след това Столичният общински съвет с решение определя как, на кого и за какъв срок да предостави имотите за ползване.
И за финал - за да се случи този сложен процес по придобиването на имотите и да не се наложи те да бъдат върнати на държавата, Столичната община има срок от пет години. Тоест вече са 4 години и 10 месеца. Топката сега е в краката на областния управител на София.