На пук на всички очаквания двукратният световен рали шампион Кале Рованпера да стартира в последния кръг за сезон 2024 в Световния рали шампионат (WRC) – рали „Япония“, това няма да се случи. Името на финалндеца отсъства от официалния списък със заявките за домашното състезание на отбора на Тойота.
Както е известно през 2024 година Рованпера избра да кара с ограничена програма в WRC и взе участие в седем от първите 12 състезания. Очакваше се той да стартира и в Япония, тъй като това е домашното състезание на неговия тим, но това няма да се случи.
Вместо това Тойота ще разчита само на Елфин Еванс, Себастиен Ожие и Такамото Кацута за асфалтовата надпревара, която е базирана в Тойота Сити. За Тойота рали „Япония“ ще е много важно в битката с Хюндай за световната титла при производителите, в която японците изостават с 15 точки от своя корейски съперник.
Хюндай отново ще заложи на Тиери Нювил, Ойт Танак и Андреас Микелсен, които стартираха и в рали „Централна Европа“, което също беше на асфалт. В Япония Нювил и Танак ще решат битката за пилотската титла, в която Нювил има аванс от цели 25 точки.
Тиери Нювил е спокоен преди решителната битка с Ойт Танак
М-Спорт ще има само две коли в Япония, които ще бъдат поверени на двамата титуляри на тима – Адриен Фурмо и Грегоар Мюнстер.
В WRC2 всичко погледи ще бъдат насочи към Сами Паяри, които се завръща в категорията, след като стартира в Rally1 в последните две състезания в Чили и Централна Европа. Финалндецът ще се нуждае от второ място в рали „Япония“, за да си гарантира титлата в WRC2, която ще отиде в ръцете на Оливър Солберг, ако Паяри не е сред първите двама.
Николай Грязин ще стартира и в рали “Япония”
Самият Солберг няма да кара в Япония, тъй като вече направи максимално разрешените седем ралита, в които може да печели точки. В рали „Япония“ участие ще вземат още Николай Грязин, Кайетан Кайетанович, Ян Соланс и бившият пилот във Формула 1 Хейки Ковалайнен.
Снимки: Red Bull Content Pool