Предстоящите три състезателни уикенда в Остин, Мексико и Сао Пауло ще се решаващи за това как ще завърши сезон 2024 във Формула 1 за световните шампиони при конструкторите и пилотите Ред Бул и Макс Верстапен. Макс все още е начело с 52 точки аванс пред Ландо Норис, но Ред Бул вече изостава на 41 точки от Макларън, а представянето на шампионите в последните няколко състезания е неубедително, като Макс за последно спечели в Испания.
„Определено ще е депресиращо, ако накрая на сезона се окаже, че Макс не може да защити световната си титла, въпреки че имаше сериозен аванс – заяви бившият пилот във Формула 1 Тимо Глок пред агенция DPA. – Един потиснат Макс Верстапен, който няма желание за битка ще е най-лошият сценарий за Ред Бул. Мисля, че Макс вече гледа в друга посока. Следващите три състезателни уикенда ще са решаващи за това в каква посока ще поеме световният шампионат – като това важи в особена степен за Макс. Тези състезания ще бъдат решаващи и за бъдещето му в тима и във Формула 1.”
Макс: Уикендът в Остин ще е напрегнат
Съветникът на Ред Бул във Формула 1 доктор Хелмут Марко е настроен по-оптимистично и коментира, че на „Монца” световните шампиони са записали най-лошото си представяне, а след това постепенно подобряват представянето си.
Може ли Тойота да купи Хаас?
„В Баку всичко мина малко по-добре, а в Сингапур определено имаше подобрение – обясни Марко пред Motorsport-Magazin. – Предполагаме, че това подобрение, което видяхме в последните два старта ще продължи. Няколко промени по колата ще ни донесат нужната промяна.”
В Ред Бул най-после признаха, че Нюи им липсва
Верстапен и Ред Бул вече потвърдиха, че в Остин тимът ще използва сериозен пакет подобрения, които трябва да върнат шампионите в челото на класирането.
Доменикали предупреди Ферари за Хамилтън и Леклер
Също така, в Ред Бул се опитват и да дестабилизират новия лидер при конструкторите Макларън. ФИА вече изключи възможността MCL38 да има „мини DRS” система, а сега от Ред Бул гледат и към предното крило на Макларън.
„Най-опасното нещо сега е огъващото се предно крило – обясни Марко. – Предното крило работи във връзка с всичко останало – подът, задното крило, всичко. Не може крилото на Макларън да е минало тестовете на ФИА и онборд камерите да показват в състезанието, че в движение се случва нещо напълно различно.”
Снимки: Gettyimages