Автомобилите от най-високата категория в ралитата - Rally1, може да останат без хибридните си системи още за следващия сезон през 2025 година. Гласуването за това решение ще е в края на седмицата, като в него ще участват отборите и промоутъра на WRC. Какъвто и да е резултатът от това гласуване, то той трябва да бъде потвърден от Рали комисията на ФИА и Световния моторспорт съвет на ФИА.
Хибридните системи се появиха в Rally1 като пряка връзка на състезателните автомобили със серийното производство и се смята, че те биха могли да привлекат нови участници в световния шампионат, тъй като в момента всички големи автомобилни компании се надпреварват да предлагат хибридни модели на световния пазар.
Защо Рованпера няма да кара в рали “Централна Европа”
В същото време, хибридните системи на компанията Compact Dynamics, които се използват от отборите, се оказаха твърде капризни и понякога с непредвидимо поведение след тежки приземявания или други натоварвания в хода на скоростните отсечки.
Ожие не коментира бъдещето си в WRC
Според източник на Dirtfish, ремонтът на хибридните системи добавя над 1 милион евро към бюджета на заводските тимове в WRC, а най-семплите ремонти на системите дори и пренастройването им тръгват от 50 000 евро. Точно тези допълнителни разходи са дали началото на оживения дебат за съдбата на хибридите за догодина.
Танак: Тиери да не си мисли, че е спечелил титлата
Присъствието на хибридните системи на борда на Rally1 колите не може да бъде изключено, така че ако догодина тимовете използват коли без хибридни системи, то най-вероятно ще се търси нов доставчик за 2026 и за след това. Хибридните системи добавят 100 килограма към теглото на Rally1 автомобилите и осигуряват допълнителни 136 конски сили.
Нювил: С Ойт трябва да работим заедно, за да спечелим отборната титла
Снимки: Gettyimages