Гран При на САЩ в Остин се чака с особено нетърпение от феновете на Формула 1 не само, за да се разбере как ще продължи битката за световните титли при пилотите и конструкторите, но и да се види какви подобрения ще използват тимовете.
От Ред Бул, Ферари и Мерцедес вече потвърдиха пакет промени, като при RB20 те би трябвало да са по-големи, а лидерът при конструкторите Макларън може би също ще получи някои нови неща, тъй като там след Сингапур нямаше яснота да посоката, в която да се развива MCL38.
Чия ще е вината, ако Норис не вземе титлата?
В каква посока обаче ще се търсят промените? При Ред Бул проблемите са свързани с липсата на „връзка” между работата на предния и задния мост, както и това, че шасито не може да осигури пълноценно натоварване на гумите и износва твърде много задните.
Хорнър получава 7 милиона лири на година от Ред Бул
В Сингапур, колкото и уличното трасе да не е показателно за възможностите на автомобилите, предимството на Макларън пред Ред Бул не беше особено голямо. На пръв поглед. Двата тима доминираха в бързите завои – в квалификацията в най-бързия завой Макларън и Ред Бул постигнаха по 215 км/ч и RB20 изоставаше със стотна и половина от секундата спрямо MCL38. Мерцедес губеше над 2 стотни, а Ферари – над 3.
Бърни: Макс ще вземе титлата, Пиастри – след това
При максималната скорост обаче голямото челно съпротивление на колите на Макларън и Ред Бул ги дръпна назад – 313 км/ч максимална скорост. При Мерцедес тя беше 317, а при Ферари – 316.
По-слаб Макс означава по-добри продажби на билети за Остин
В състезателно темпо обаче Ландо Норис се справи много добре със средно твърдите гуми и след това отлично с твърдите сликове, като Макс Верстапен много бързо разбра, че не може да догони лидера. В Остин преобладават средно бързите и бързите завои, така че ще е интересно как ще се представят колите на четирите най-силни отбора.
Снимки: Gettyimages