Според бившия ръководител на отбора на Хаас във Формула 1 Гюнтер Щайнер, Люис Хамилтън щеше да бъде осемкратен световен шампион, ако покойният Чарли Уайтинг ръководеше състезанието за Гран При на Абу Даби през 2021 година.
Уайтинг беше дългогодишен рейс директор във Формула 1, но неговата внезапна смърт дни преди началото на сезон 2019 наложи ФИА по спешност да му намери заместник. Централата се спря на Майкъл Маси, който първоначално пое поста само за Гран При на Австралия през 2019, но след това бе назначен за постоянно.
Престоят на Маси начело на рейс контрола бе белязан от множество спорни моменти, но най-големият от тях определено дойде в Абу Даби през 2021. Тогава австралиецът реши по изключително спорен начин да рестартира състезанието, заобикаляйки част от правилата и процедурите, обиколка преди неговия край и по този начин той практически реши спора за титлата в полза на Макс Верстапен.
Нюи: В Мерцедес не можаха да преглътнат Абу Даби 2021
А според Щайнер това нямаше да се случи, ако надпреварата на „Яс Марина“ беше ръководена от Уайтинг. В своята нова книга озаглавена Unfiltered, която ще бъде публикувана по-късно този месец, ексцентричният италианец описва събитията от състезанието като „ш*бано шоу от библейски измерения“.
„Където и да лежат вашите симпатии за това (съгласен съм, че беше невероятно шоу), от гледна точка на правилата си беше ш*бано шоу от библейски измерения. Независимо какво решение щеше да вземе Чарли Уайтинг, ако беше на мястото на Майкъл Маси, щеше да има много по-малко спорове.
„Майната му, всички знаем какво щеше да направи Чарли. Ако той беше начело, Люис щеше да е осемкратен световен шампион“, пише Щайнер в своята книга.
Формула 1 усети липсата на Чарли Уайтинг в Саудитска Арабия
След този скандал от Абу Даби Маси беше отстранен от поста си и на негово място ФИА назначи Нилс Витих и Едуардо Фрейташ, които в хода на сезон 2022 се редуваха да ръководят състезанията. След Гран При на Япония обаче Фрейташ беше отстранен, тъй като от ФИА прецениха, че решенията му по време на състезанието на „Сузука“ са били неадекватни. От тогава досега единствено Витих ръководи състезанията във Формула 1.
Снимки: Gettyimages