Себастиен Ожие развя белия флаг в битката за титлата в Световния рали шампионат (WRC) през 2024 година след отпадането си в рали „Чили“ вчера.
Преди последното макадамово състезание за годината Ожие изоставаше с 38 точки от Тиери Нювил при оставащи общо три старта до края сезона, в които всеки пилоти може да спечели максимум 90 пункта. Той започна силни и в Чили, но още в третия етап нещата се объркаха, когато той трябваше да спре, за да смени гума, след като се удари в един насип до пътя.
Това му струва 1:45 минути, след което той успя да се изкачи обратно до деветото място с много силно каране в петък следобед и събота сутринта. В осмия етап обаче той удари един камък, който счупи един болт в предното му окачване и го принуди да се прекрати участието си за деня.
„Беше много просто, имаше едни камъни върху идеалната линия в зоната за спиране или поне близо до линията, това го нямах в моите записки. В тази зона за спиране проблемът е, че когато си на спирачките, предницата е много натоварена и дори малък удар може да нанесе големи поражения. Всъщност те не бяха големи, само един болт се счупи.
„Само един счупен болт, това е. След това нямаше как да взема следващия завой и останахме в една канавка, която беше много мека в тази част. Нямахме нужния болт, за да поправим колата.
„Случва се. Мисля, че разочароващото в момента е това, че в последните две ралита не можах да спечеля нищо, въпреки че бях от най-бързите и доминирах от гледна точка скоростта. Но това няма значение, ако не успяваш да запишеш резултатите.
„Изглежда, че за мен битката за титлата приключи. Но поне не съм разочарован, защото това ми стана цел едва преди две ралита, преди това не беше такава. Много хора ми казаха, че няма да свърша услуга на шампионата, ако го спечеля, без да съм се състезавал през целия сезона, така че и от тази страна е позитив.
„В крайна сметка аз съм състезател и докато имам такава възможност, аз ще се боря за нея. Доволен съм от скоростта, която показах в последните ралита. Направих всичко по силите си. И отбора с повредата в турбото в Гърция, и аз тук допуснахме някои доста скъпи грешки“, коментира Ожие.
Ожие се включи в протеста на Верстапен срещу ФИА
След това той каза, че до края на сезона неговият фокус ще бъде изцяло в битката на Тойота с Хюндай за титлата при производителите. В нея японският екип изоставаше с 35 точки от корейския си съперник преди началото на рали „Чили“.
Рованпера завърши първи в събота вечер в Чили
„Това беше основната ми цел тази година, да помагам на отбора. За съжаление ние не сме в добра позиция в шампионата при производителите, но за момента съотборниците ми се представят добре и стискам палци те да продължат по този начин. Ще е хубаво да запазим тази битка жива възможно най-дълго“, заяви осемкратният световен рали шампион.
Снимки: Red Bull Content Pool