Гран При на Сингапур: Норис доминира под прожекторите на "Марина Бей" (следете на живо)

Гран При на Сингапур: Норис доминира под прожекторите на "Марина Бей" (следете на живо)

Битката за титлата във Формула 1 през 2024 година продължава с надпреварата за Гран При на Сингапур, която по традиция се провежда под изкуственото осветление на пистата „Марина Бей“. От полпозишъна потегли Ландо Норис, който имаше за компания на първата редица лидерът в световния шампионат Макс Верстапен.

Старт на състезанието - Отличен старт за Норис, който с лекото запази първото място в първия завой. Зад него Верстапен трябваше да парира атаката на стартиралия с меките гуми Хамилтън и се справи перфектно, за да остане на второто място.

1/62 - В края на първата обиколка Норис водеше пред Верстапен, Хамилтън, Ръсел, Пиастри, Хюлкенберг, Алонсо, Леклер, Колапинто и Перес, които оформяха топ 10. Пиастри загуби петото място от Хюлкенберг на старта, но си го върна още в седмия завой.

2/62 - Норис успя да се откъсна на 1.2 пред Верстапен, който на свой ред водеше с 1.4 пред Хамилтън. Британецът имаше минимална преднина пред съотборника си Ръсел, който беше започнал да го притиска с DRS.

3/62 - Ръсел помоли по радиото Хамилтън да увеличи своето темпо, за да не оставя лидерите да се откъснат пред двамата пилоти на Мерцедес.

5/62 - Въпреки молбата на Ръсел Хамилтън продължи да изостава от Норис и Верстапен, които вече бяха на 2.6 пред него. Самата разлика между двамата водачи беше 1.5, а те си разменяха най-бързи обиколки, но темпото им беше много сходно.

8/62 - Авансът на Норис премина границата от 2.6 след няколко много силни обиколки от страна на британеца. Пилотът на Макларън получи инструкция да увеличи темпото си, за да отвори аванс от приблизително пет секунди в следващите обиколки.

9/62 - Норис се съобрази с тази инструкция и само в деветия тур добави 1.1 към преднината си, която стигна до 3.7.

11/62 - Норис изпълни заръката на отбора си и отвори преднина от 5.7 пред Верстапен.

12/62 - Норис продължи с откъсването си и прибави още 1.3 към преднината си в 12-ия тур. Верстапен пък водеше с 5.5 пред Хамилтън. По-назад Рикардо и Албон спряха в бокса от позиции извън топ 10.

13/62 - Сайнц в бокса от 12-то място, за да премине от средно твърдите към твърдите гуми, испанецът се върна на пистата точно пред Албон, който спря два тура по-рано от 15-та позиция.

15/62 - Авансът на Норис достигна 10.0 секунди, а тази на Верстапен пред Хамилтън 6.8.

Прегряване на колата извади Албон от състезанието. Тайландецът успя да стигне до бокса на Уилямс, където преустанови участието си.

17/62 - Хамилтън стана първият от пилотите в челото, който спря в бокса, за да премине от меките към твърдите гуми. Британецът се върна на пистата на 13-то място, непосредствено пред Гасли и на 3.1 зад Магнусен, който стартира с твърдите сликове.

19/62 - Хамилтън с лесно изпреварване срещу Магнусен в новата DRS зона преди завой №16.

20/62 - Преднината на Норис достигна 15.0 секунди, а тази на Верстапен пред Ръсел - 11.3. От Макларън съобщиха на Норис, че целта е той да направи възможно най-дълъг първи стинт и да не спира преди Верстапен.

22/62 - Още едно изпреварване за Хамилтън, този път срещу Окон в спирането за седмия завой, което изкачи британеца на 11-то място.

23/62 - Леклер започна да се ядосва, че продължаваше да кара във въздушната струя на Алонсо без да може да атакува двукратния световен шампион. Двамата бяха непосредствено зад Хюлкенберг, което даваше на Алонсо DRS в четирите отделни зони на трасето в Сингапур.

25/62 - Норис премина кота 20.0, като продължаваше да поддържа темпо, което не беше по силите на Верстапен и останалите пилоти.

Алонсо посети механиците на Астън Мартин от шестото място и се върна на пистата с твърдите гуми на 15-та позиция, точно пред съотборника си Строл, който стартира с твърдите смеси.

Хамилтън пък напусна трасето в шикана на завои №16 и №17 при опита си да изпревари Цунода в спора за 10-то място на пистата. Британецът се върна на трасето зад японския си съперник.

27/62 - Пиастри започна да притиска активно Ръсел в спора за третото място и вече се подаваше в огледалата на пилота на Мерцедес в зоните на спиране. Това принуди Ръсел да се отправи към механиците си, за да премине към твърдите гуми. Той се върна на пистата на осмата позиция, на 3.3 пред Хамилтън.

28/62 - С чистата писта пред себе си Пиастри веднага повиши темпото си и свали 1.5 от пасива си спрямо Верстапен, който обаче си оставаше малко над 11 секунди.

В същото време Леклер се справи с Хюлкенберг с много агресивна, но в рамките на разумното, атака в спирането за завой №16 в края на новата DRS зона.

29/62 - Верстапен направи спирането си в бокса и се върна на пистата на четвъртата позиция зад Норис, Пиастри и Леклер. Норис направи много слаба обиколка, в която загуби близо 4 секунди от Пиастри. Британецът съобщи на отбора си, че може би има поражения по предното си крило.

30/62 - Норис отговори на стопа на Верстапен, а механиците на Макларън не смениха предното му крило. Той се върна на пистата начело на колоната, на 2.9 пред Пиастри.

32/62 - Норис получи информация от отбора си, че има се вижда малък проблем с предното крило, но нищо притеснително. Повторенията показаха, че Норис блокира предната дясна гума в спирането за завой №14 в 29-та обиколка и съвсем леко докосна стената с лявата част на крилото си.

35/62 - Въпреки че разполагаше с много по-свежи гуми Ръсел не успяваше да намери път покрай Леклер, което работеше изцяло в полза на Пиастри, който правеше по-бързи обиколки от двамата.

36/62 - За облекчение на Ръсел Леклер спря в бокса на Ферари и премина към твърдите гуми. Монегаскът се върна на пистата на осмото място, точно пред Хюлкенберг и на 5.0 зад Алонсо, чиито сликове бяха с 11 обиколки по-стари. Испанецът се движеше на 3.1 зад своя сънародник Сайнц, който имаше гуми с 23 тура по-стари от тези на Леклер.

38/62 - И Пиастри направи спирането си в бокса. Австралиецът се върна на трасето на петата позиция, на 3.9 зад Хамилтън, чиито гуми бяха на 21 обиколки. Ръсел беше на 4.2 пред съотборника си с гуми на 11 тура.

40/62 - За нула време Пиастри настигна Хамилтън и изпревари седемкратния шампион в спирането за седмия завой, въпреки че трябваше да мине от външната страна на кривата. По-назад Леклер започна да атакува Алонсо за седмото място и мина пред пилота на Астън Мартин в завой №14.

42/62 - Норис водеше с 23.8 пред Верстапен преди финалните 20 тура, а нидерландецът имаше преднина от 15.4 пред Ръсел. Британецът водеше с 2.5 пред Пиастри, който си доближаваше до него с бързи темпове и му топеше по секунда на обиколка. От Ферари наредиха на Сайнц да отстъпи шестото място на Леклер и испанецът стори това преди завой №14.

44/62 - Пиастри започна да притиска Ръсел за третото място, но не успяваше да направи същинска атака срещу британеца.

45/62 - Истинската атака на Пиастри дойде в спирането за седмия завой, в което той отново трябваше да мине от външната страна, но и този път спечели позиция спрямо пилот на Мерцедес. Следващият пилот пред него беше Верстапен, който беше на 18.6 пред австралиеца.

В същата обиколка Норис имаше втори контакт с предпазните стени, този път в подхода за десетия завой. Инцидентът беше сходен с този, който извади Ръсел от състезанието в последната обиколка преди година.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички