Франко Колапинто направи своя дебют във Формула 1 по време на Гран При на Италия, когато той замени Логан Сарджънт в екипа на Уилямс.
Първоначално решението на Джеймс Ваулс да избере точно младия и неопитен аржентинец като заместник на изгонения Сарджънт породи въпросителни, но всички те получиха отговори в Баку миналата седмица. Уикендът в Азербайджан не започна по най-добрия възможен начин за Колапинто, който се удари в бетонната стена в средата на първата тренировка.
След това обаче аржентинецът направи много чисто каране и успя да победи своя съотборник Алекс Албон в квалификацията. В състезанието Колапинто също кара много силно и спечели първите си точки във Формула 1, след като финишира осми. По този начин той се превърна в първия представител на Аржентина, който печели точки във Формула 1 от Карлос Ройтеман в Гран При на Южна Африка в началото на сезон 1982.
А с това си представяне Колапинто се намеси в борбата за последното останало свободно място във Формула 1 за сезон 2025 в Заубер. От Уилямс вече заявиха, че ще му помогнат в преговорите със Заубер и Ауди, а самият аржентинец сподели, че се надява вече да е доказал, че заслужава място във Формула 1.
От Уилямс ще помагат за Колапинто за място в Заубер
„Уилямс показаха огромно довери и вяра в мен, давайки ми това място. Беше трудно решение, решение, което много хора не разбраха. Но се надявам, че показах на какво съм способен и доказах, че заслужавам място във Формула 1.
„Възможността, която Джейм ми даде, ми помага да го правя. Просто се старая да се уча бързо, защото нямам много километри във Формула 1. Две състезания, една тренировка и няколко обиколки по време на теста в Абу Даби миналата година.
„Но смятам, че да стигна до точките във вторите ми състезание с толкова малко километри е нещо позитивно и много добро“, заяви Колапинто.
Той също така се върна и към състезанието в Баку, в което трябваше да се бори с двама световни шампион в лицето на Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън. Той е осъзнал това във втората половина на дистанцията, когато трябваше да задържи зад себе си Хамилтън, за да помогне на Албон да влезе в точките.
„Започнах да си мисля за това когато Люис беше зад мен. Първо трябваше да го задържа зад себе си заради Алекс, защото, ако той настигнеше Алекс, ние щяхме да загубим точки. Затова използвах малко повече гумите и те изведнъж се събудиха. Тогава започнах да се откъсвам от Люис и да държа много силно темпо с гуми, които бяха наистина стари.
„Това беше момент в състезанието, който ме накара да осъзная къде съм, а именно да държа Люис зад себе си. Момент на гордост. Той каза, че е карал много добро, но ние успяхме да го задържим зад нас, така че беше много приятно.
„Средната фаза от състезанието ми беше много трудна. Имах доста трудности с гумите. Справих се много добре със средно твърдите в първия стинт, беше много горещо и средно твърдите смеси страдаха много, но свърших добра работа в началото.
„След това направихме добър стоп, но гумите бяха тотално извън прозореца. Грижех се много за задните. Просто не бях сигурен колко трябва да се грижа за тях и колко мога да натискам. Смятам, че това е част от изживяването, да съм близо до Алонсо, но не бях сигурен колко ще издържат гумите. Оставаха ни 25 или 27 обиколки и знаех, че ще е лудост да го атакувам тогава.
„Продължих да се грижа за гумите, което отборът ме молеше да правя. Но всеки път, когато някой ни доближеше, аз спирах да се грижа и след като (Нико) Хюлкенберг ме изпревари, аз започнах да натискам.
„Тогава, изведнъж, гумите се събудиха, предницата ми беше отворена много от първите обиколки. Предните гуми бяха с грейнинг и нямах сцепление. Но тогава изведнъж те се събудиха, включиха се и получих доста сцепление. Затова финиширах толкова силно, с много добри обиколки и успях да задържа Люис зад себе си, като дори се откъснах малко от него. Така че смятам, че направих много силен финал“, обясни Колапинто.
Снимки: Gettyimages