Отборът на Ферари завърши петъчните тренировки преди Гран При на Азербайджан на върха на класирането, благодарение на Шарл Леклер, който оглави втората тренировка. В нея неговият съотборник Карлос Сайнц завърши четвърти, на малко по-малко от половин секунда от монегаска.
Леклер излезе начело пред Перес и Хамилтън във втората тренировка
Освен в квалификационните симулации по-подробният анализ на дългите серии показва, че Ферари имаше предимство и в тях в хода на петъчния ден. В своята състезателна симулация със средно твърдите гуми Сайнц регистрира средно време от 1:49.093, което е с 0.185 секунди по-добра от това на Серхио Перес, като и двамата направиха по девет тура.
Верстапен е обнадежден от по-конкурентното представяне на Ред Бул в Баку днес
Оскар Пиастри беше със сходно темпо с това на Перес, което е позитивно за Макларън предвид изоставането на британския екип в една обиколка.
Норис: Доста сме далеч от оптималното представяне
Голяма въпросителна е свързана със състезателното темпо на Мерцедес, тъй като „Сребърните стрели“ не направиха по-дълга серия със средно твърдите смеси. Вместо това Люис Хамилтън направи пет последователни тура с твърдите, в които регистрира средно време от 1:48.819. Заради по-късия стинт и различния тип гуми обаче не може да се правят заключения за състезателното темпо на Мерцедес.
Зад водещите тимове Алпин беше с най-добрата състезателна симулация, като френският екип имаше минимално предимство пред Уилямс. По-назад Хаас, Рейсинг Булс, Астън Мартин и Заубер оформиха подреждането в състезателните симулации.
Резултати от състезателните симулации със средно твърдите гуми във втората тренировка:
Ферари (Сайнц) – 1:49.043, 9 обиколки
Ред Бул (Перес) – 1:49.228, 9 обиколки
Макларън (Пиастри) – 1:49.241, 10 обиколки
Алпин (Гасли) – 1:50.208, 8 обиколки
Уилямс (Албон) – 1:50.223, 9 обиколки
Хаас (Беарман) – 1:50.618, 10 обиколки
Рейсинг Булс (Цунода) – 1:51.018, 11 обиколки
Астън Мартин (Алонсо) – 1:51.065, 12 обиколки
Заубер (Ботас) – 1:51.224, 11 обиколки
Снимки: Gettyimages