Във Формула 1 се случва изключително рязко бъдещето на един инженер да е по-вълнуващо от това на световния шампион. Но в случая на Ейдриън Нюи това е точно така. Британецът обяви през пролетта, че ще напусне Ред Бул, като благодарение на мениджъра му Еди Джордан, той получи правото да започне работа за новия си отбор още в началото на 2025, с други думи паузата е кратка.
Днес очакванията бяха потвърдени – Ейдриън Нюи ще работи в Астън Мартин, а Лорънс Строл обяви, че двете страни имат дългосрочни планове. Защо обаче Нюи е толкова ценен?
Официално: Астън Мартин взе Нюи
От една страна, заради постиженията му. Няма друг човек в историята на Формула 1, който да е постигнал толкова много – той е записал най-големите си успехи с три отбора: Уилямс, Макларън и Ред Бул, които бяха в челото, благодарение на създадените от Ейдриън автомобили.
Нюи разказа и за интереса на другите отбори към него
С Уилямс през първата половина на 90-те години Нюи записа 5 световни титли при конструкторите, 4 при пилотите, 59 победи и 77 спечелени квалификации.
Строл: Привличането на Нюи не е скъпо за нас
След това Ейдриън премина в Макларън, за да работи при Рон Денис и успехите не закъсняха: 1 титла при конструкторите, 2 при пилотите с Мика Хакинен, 41 победи и 76 спечелени квалификации.
После на сцената излезе Кристиан Хорнър с големите пари на Ред Бул и британецът стана важна част от изграждането на тима – 6 титли при конструкторите, 7 при пилотите, 117 победи и 100 спечелени квалификации. И точно, когато изглеждаше, че Нюи ще повече Ред Бул и в следващата епоха от техническото развитие на Формула 1, той обяви, че напуска, а сривът в представянето на тима не закъсня.
Хюлкенберг: В Баку е истинско улично трасе
В съвременната Формула 1 представянето на пистата не зависи от един човек, това е истина, но пък в много състезания, особено след началото на сезон 2022, точно Нюи беше този, който успяваше да насочи в правилната посока мисленето на екипа при настройването на колата, за да влезе тя по-бързо в оперативния си прозорец. В негово отсъствие прогресът на капризния RB20 зацикли, а в допълнение на това и екипът трудно стига да оптималните настройки в хода на уикенда. А и историята сочи, че всеки един отбор, напуснат от Нюи след това влиза в криза и изостава.
Снимки: Gettyimages