Танак поведе атаката на Хюндай в Гърция, повреда дръпна Ожие назад

Ойт Танак поведе в рали „Акрополис“, едно от най-тежките състезания в календара на Световния рали шампионат (WRC), в края на петъчния ден. Естонецът се възползва максимално от проблемите, които застигнаха Себастиен Ожие в хода на следобедните отсечки.

Осемкратният световен шампион беше начело след сутрешните отсечки и започна следобедните минавания с етапна победа. Всичко обаче се обърка за него малко преди края на „Дафни 2“, когато французинът загуби мощност в своя автомобил.

Това му коства цели 16.7 секунди спрямо Танак, който поведе в края на петата отсечка. Ожие опита да поправи колата си в дългия преход до „Тарзан 2“, но още в самото началото на последния етап за деня се видя, че той отново не разполага с пълната мощност, а в края на отсечката самият Ожие потвърди, че става дума за повреда в турбото.

Тази повреда коства цели 2:22.8 минути на пилота на Тойота в „Тарзан 2“ и така той се смъкна до четвъртото място в класирането на рали „Акрополис“. Общият пасив на французина от първата позиция е 2:26.4 минути.

Сходен проблем преди обяд имаше и за неговия съотборник Елфин Еванс, който продължава да се движи извън топ 10. Освен с проблема в турбото уелсецът загуби близо две минути и заради смяната на гума още в първата отсечка.

Еванс е първият, който изостана в рали „Акрополис”
Еванс е първият, който изостана в рали „Акрополис”

А в челото Танак поведе атаката на Хюндай, като естонецът е начело с аванс от 21.8 пред Дани Сордо. Лидерът в генералното класиране в WRC Тиери Нювил е трети, на 45.2 зад Танак. Белгиецът загуби много време сутринта, когато той също имаше технически затруднения, но доста по-малки в сравнение с тези на Ожие.

Следобедните отсечки не пощадиха и Адриен Фурмо, който заемаше втората позиция по време на обедния сервиз. Той обаче удари камък в един от скоковете в средата на „Дафни 2“, което счупи неговото предно дясно окачване. Французинът направи всичко по силите си да ремонтира колата си край пътя, но в крайна сметка трябваше да се откаже и да прекрати участието си за деня.

Проблемите на Ожие и Фурмо дадоха шанс на втория пилот на М-Спорт да излезе на четвъртото място в състезанието. Той обаче трябва да спре малко след средата на „Тарзан 2“, за да смени гума, а след това спука още една малко преди края на отсечката. В крайна смекта той загуби 2:29.8 минути и не успя да изпревари Ожие, оставайки на седмото място, на 4:08.4 зад лидера Танак.

В WRC2 също имаше драма в самия край на деня, когато лидерът Йоан Росел спука гума и трябваше да спре да я смени в средата на последната отсечка, което му коства малко повече от минута. Така французинът загуби първото място и се смъкна на шестата позиция, на 1:15.9 зад новия водач Роберт Вирвес.

Естонецът има аванс от 1.5 пред Сами Паяри, а тройката с изоставане от 58.1 оформя Кайетан Кайетанович. Фабрицио Залдивар е четвърти на 1:08.8 зад лидера, а състезаващият се с български лиценз Николай Гразин е пети над 2.8 зад парагваеца.

Рали „Акрополис“, десети кръг за сезон 2024 в WRC, продължава утре с нови шест отсечки с обща дължина от 116.23 километра. Денят ще стартира в 08:16 часа с единственото минаването на „Ренгини“, която е и най-дългата отсечка на ралито със своите 28.67 километра. Преди обетната зона за смяна на гуми пилотите ща карат още по „Тива“ (20.95 км) и „Аги Теодори“ (25.87), а след кратката почивка те ще се изправят пред „Лутраки“ (12.90 км) и отново „Аги Теодори“. Денят ще завърши със суперспепциалния етап в близост до столицата Атина, който ще е с дължина от 1.97 км.

Снимки: Red Bull Content Pool

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички