Ландо Норис записа убедителна победа в Гран При на Нидерландия вчера, след като загуби старта, но в началото на 18-ата обиколка атакува и изпревари лидера Макс Верстапен, който нямаше никакъв шанс да контраатакува. И до края на състезанието Норис натрупа над 22 секунди аванс пред Верстапен, който след финала си призна, че целта му е била второто място.
Къде бяха предимствата на Макларън? След състезанието Норис обясни, че от 6-7 обиколка му е станало ясно, че след като Макс не може да се откъсне напред, оттук нататък няма да как има по-добро темпо заради проблемите с гумите и настройките. А шефът на Макларън Андреа Стела допълни, че към 15 обиколка в бокса са установили, че няма смисъл да се опитват да пресекат стратегията на Верстапен, тъй като Ландо просто ще го догони и ще го изпревари. А след това, когато Норис поведе, неговият състезателен инженер Уил Джоузеф призна, че е бил за кратко притеснен, че Макс може от своя страна да пробва да го пресече, но британецът бързо се откъснал напред.
Норис: Глупаво е да говорим за титлата
Предимството на Ландо и MCL38 вчера се дължеше основно на ефективното действие на пакета подобрения, които направиха и без това бързия автомобил още по-силен. Също като в Унгария, Ландо можеше да разчита на оптимално натиснат към пистата автомобил, който обаче не страда от излишно съпротивление и заради оптималното разпределение на аеродинамичното притискане, работата на гумите осигури много по-дълги серии с постоянно темпо на победителя. Основната част от този пакет е новото задно крило, което “изчисти” притискането на цялата задница и работата на задните гуми.
Верстапен за шампионата: Алармиращо е, но не трябва да се паникьосваме
А деградацията на гумите вчера се оказа много по-ниска от очакваното, поне за Норис. Все пак той записа най-бързата обиколка в състезанието в последния тур с твърди сликове на 44 обиколка и много лека кола. В състезателно темпо средната разлика на обиколка между Норис и Верстапен беше малко над 0,3 секунди, но при изпреварването британецът имаше доста по-голям аванс като скорост.
Алонсо смята, че Ферари ще са фаворити в следващите стартове
Какви бяха проблемите на Ред Бул? Заради трудностите с баланса на колата Верстапен кара със задното крило от Будапеща - за да е по-добре натисната задницата, но и с дефицит на максимална скорост на правите. Затова и изпреварването на Норис изглеждаше толкова лесно. Освен това, Макс беше с предишната версия на пода на колата, докато новата отиде за Перес - тъй като в тима не бяха сигурно, че новото решение ще проработи. И в хода на състезанието се видя недозавиването, с което се бори Макс, като Кристиан Хорнър беше уверен, че световните шампиони не са имали полезен ход, с който да доближат RB20 до представянето на MCL38. Все пак, тимът събра данни от общо 144 обиколки от двамата пилоти, карали различни като специфика коли и ще е интересно да видим как ще отговорят на силния удар, който им нанесе Макларън.
Снимки: Gettyimages