Гледай на живо

Александър Томаш и Иван Турицов разкриват очакванията си за дербито срещу Лудогорец

Д-р Марко алармира: И двата шампионата са в опасност

Моторспорт съветникът на Ред Бул доктор Хелмут Марко алармира, че и двата шампионата са в опасност за „Биковете“ след тежкото поражение във вчерашната Гран При на Нидерландия.

В нея Макс Верстапен взе старта на Ландо Норис и бе начело в първите 18 обиколки. След като беше изпреварен от Норис обаче световният шампион нямаше никакъв отговор за скоростта на британеца и завърши на повече от 22 секунди зад него.

Ландо Норис не остави шансове на Макс Верстапен на "Зандвоорт"
Ландо Норис не остави шансове на Макс Верстапен на "Зандвоорт"

Според доктор Марко, ако Ред Бул продължи да изостава толкова от Макларън, то и двата шампионата могат да се изплъзнат на „Биковете“. В момента те имат аванс от 30 точки в битката за титлата при конструкторите, а Верстапен води със 70 пункта пред Норис при пилотите.

Макс: Днес не бяхме достатъчно бързи
Макс: Днес не бяхме достатъчно бързи

„Ако погледнете най-бързата обиколка на Норис, в последния тур без DRS той постигна 1:13.8, ние само можеш да мечтаем за такива времена. Така че, както и Макс каза преди лятната пауза, отборът трябва да работи по-здраво и да намери подобрение, защото така шампионатът е в опасност – каза Марко, след което беше помолен да уточни за кой шампионат точно говори. – И двата, и двата, и двата.“

Ландо: Прекрасен ден, невероятен автомобил
Ландо: Прекрасен ден, невероятен автомобил

Австриецът отдаде поражението на „Зандвоор“ на грешните настройки и по-голямото задно крило на Верстапен, което му коства скорост на правите и позволи на Норис да го изпревари сравнително лесно.

Хорнър: Макларън бяха много по-силни от нас
Хорнър: Макларън бяха много по-силни от нас

„Вярвахме, че ако вземе старта, той ще спечели състезанието. Но странното беше, че Пиастри имаше същата скорост като Норис и щом настигна Леклер нямаше мърдане. Но когато Макс беше настигнат от Ландо, той просто го изпревари и се откъсна напред, не знам каква беше разликата.

„Но основното беше, че нашите задни гуми бяха по-лоши от тези на Макларън и нямаше какво да се направи. Освен това и настройките, сложихме повече крило на Макс, Чеко имаше по-малко и във втория стинт дори беше по-бърз от Макс. Така че може би това беше грешно решение“, заяви доктор Марко.

Представители на Верстапен са преговаряли с Мерцедес през лятото
Представители на Верстапен са преговаряли с Мерцедес през лятото

Бившият пилот също така отправи и критика към развитието на RB20, тъй като подобренията, които се въвеждат, не дават нужния резултат, докато при Макларън е обратното с новостите по MCL38.

Макларън с най-големи подобрения по колата от Маями насам
Макларън с най-големи подобрения по колата от Маями насам

„Имаме различни идеи, но заради лятната пауза не можехме да направим нищо, но трябва да направим нещо. Първо трябва да разберем колата по-добре и да подобрим баланса, защото с по-добър баланс пилотите са по-уверени и износването на гумите е по-малко. Но и подобренията трябва да дават резултат, не само на теория, но и на практика.

„Ние имахме нови части тук, но от времева гледна точка резултатът не беше същият, като в симулациите“, обясни доктор Марко.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички