Дебютният сезон на Макс Верстапен във Формула 1 винаги ще се помни не само в рекордите, които той постави за най-млад пилот и най-млад пилот печелил точки, но и с от изпълненията на нидерландеца на пистата.
Да, част от тях не са позитивни като на пример катастрофата му с Ромен Грожан в Монако, но има и такива, които са доста положително. Един пример е неговото изпреварване срещу пилота на Заубер Фелипе Наср по време на Гран При на Белгия.
Двамата се бореха за 12-то място на „Спа“, когато Верстапен, тогава пилот на Торо Росо, излезе много добре от „Ставело“, което в комбинация с въздушната струя от неговия съперник щеше да му позволи да атакува в спирането за „Автобусната спирка“. Верстапен обаче избра да не чака толкова много и направи своята маневра в ултра бързи завой „Бланшимо“, при това от външната му страна.
Атаката беше успешна и по-късно беше определена за изпреварване на годината, но сега, девет години по-късно, Верстапен разкри, че тя не се е харесала на шефовете в Ред Бул. Световният шампион дори призна, че гледайки назад сам разбира защо настроенията в Ред Бул са били такива по това време.
Шампион в НАСКАР: Аз съм по-добър от Верстапен
„Беше забавно. В този момент се насладих, но баща ми не успя да го оцени, никой не успя. След състезанието Хелмут Марко дойде директно при мен и ми каза никога повече да не го правя. Напомних му, че аз съм го изпреварил, но сега го разбирам.
„Тогава си помислих, мисля, че още бях на 17, че просто ще действам. Най-вероятно няма да го направя отново. Не си струва рискът. С лекота можех да го изпреваря в следващия завой. Но тогава просто си казах, че ще покажа, че е възможно“, каза нидерландецът пред камерата на Viaplay по време на снимките на документалния филм Max Verstappen – Off the Beaten Track.
Още тогава Верстапен беше казал, че е тренирал това изпреварване във видео игра, което той напомни във въпросната документалка.
В Нидерландия: Макс ще накара Ларсън да плаче в ъгъла
„Колите от Формула 1 във видео игрите има по-ниска максимална скорост и повече притискане. Така че когато подготвих изпреварване в реалността аз имах по-висока скорост и по-малко притискане, така че колата се движеше много повече“, обясни Верстапен.
Снимки: Gettyimages