Бивш пилот на Ред Бул: Нюи и Астън Мартин са се разбрали

Според бившия пилот на Ред Бул Роберт Доорнбос легендарният дизайнер на „Биковете“ Ейдриън Нюи и Астън Мартин вече са се разбрали за условията по неговия договор за преминаване в екипа от Силвърстоун.

По думите на нидерландеца Нюи ще сключи тригодишен договор с водения от Лорънс Строл отбор, като за периода той ще получи общо 100 милиона долара. Това ще е двойно на възнаграждението, което той получава в момента в Ред Бул. Както е известно британецът ще си тръгне от Милтън Кийнс в края на годината и ще може моментално да започне работа в новия си екип.

В Ред Бул се отказали от идеите на Нюи за RB20?
В Ред Бул се отказали от идеите на Нюи за RB20?

Първоначално се смяташе, че основен фаворит за подписа на Нюи е Ферари. Финансовите изисквания на легендарния дизайнер обаче са се оказали твърде големи на „Черните кончета“ и в крайна сметка това е довело да провал в преговорите между Скудерията и Нюи.

Нюи оповести любимия си болид от Формула 1
Нюи оповести любимия си болид от Формула 1

„Изискванията на Нюи бяха високи. Той искаше двойно увеличение на заплатата, която получава в Ред Бул и по-голям контрол върху техническия екип. Това се оказа твърде много за шефа на Ферари Фредерик Васьор и преговорите се провалиха.

„След това се появи изненадващ нов претендент в лицето на Астън Мартин. Воден от Лорънс Строл, Астън Мартин натиска агресивно да се превърне в конкурент за титлата в рамките на пет години. Сега е тяхната трета година и те трябва да направят голям напредък в следващите две.

„Тяхната ексклузивна сделка с Хонда ще ги направи заводски отбор през 2026, а Строл инвестира милиарди, за да постигне своята шампионска цел. С двукратния шампион Фернандо Алонсо на борда и набезите към Макс Верстапен, те се стремят към най-доброто от най-доброто.

„Въпреки това Нюи беше водещият приоритет на Астън Мартин и сделката вече е финализирана. Той ще получава 100 милиона за три години, двойно на заплатата му от Ред Бул и ще има водеща роля в техническите решения.

„Астън Мартин, със своята ултра модерна фабрика, завършена миналата година, най-вероятно го привлече със своите модерни технологии, включително и новия въздушен тунел. Очаква се всичко да бъде обявено официално през септември“, каза Доорнбос.

В Италия: Астън Мартин иска и Макс Верстапен
В Италия: Астън Мартин иска и Макс Верстапен

Нидерландецът има личен опит от работата в Нюи. През 2006, когато британецът напусна Макларън за сметка на Ред Бул, Доорнбос беше тестови и резервен пилот на „Биковете“. Според него именно привличането на Нюи е показало на всички в падока, че намеренията на Ред Бул за успехи във Формула 1 са сериозни.

„Връщайки се назад към дните ми в Ред Бул през 2006, времето, когато Ейдриън дойде, спомням си първоначалния скептицизъм в падока за намеренията на отбора отвъд комерсиалните печалби. Имахме репутацията на парти отбор, но идването на Ейдриън промени това. Той донесе една прецизност, комбинирана с непрестанното търсене на лимита, което по-късно дефинира културата на отбора.

„Моят личен опит от работата с Ейдриън е от 2006/2007, когато тестовете бяха неограничени. Фантастичен период за мен като развоен пилот, подготвящ се за своя дебют. Подходът на Ейдриън беше уникален, той непрекъсната търсеше границите на възможното, най-често само с лист и молив. Това нестандартно мислене често означаваше редефиниране на това, което другите отбори и инженри смятаха за невъзможно“, обясни Доорнбос.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички