Основната DRS зона на пистата „Спа“, където този уикенд ще се проведе Гран При на Белгия, ще бъде със 75 метра по-къса спрямо предходните издания на надпреварата.
Става дума за зоната, която е разположена на правата „Кемъл“. В миналото тя стартираше 230 метра след изхода от „Радийон“ в края на комплекса познат като „Червената вода“. Сега обаче точката за активация ще бъде разположена 305 метра след изхода от една от най-легендарните комбинации от завои изобщо в моторните спортове.
80% стана шансът да вали на „Спа”
Това решение на ФИА ще затрудни в известна степен изпреварванията в подхода за „Льо Комб“, но те надали ще станат невъзможни, тъй като ефектът на въздушното изтегляне ще си остане много осезаем. И все пак по-трудните изпреварвания може да окажат негативно влияние върху световния шампион Макс Верстапен, който най-вероятно ще стартира по-назад заради наказание този уикенд.
Верстапен ще стартира с наказание в Белгия?
Втората DRS зона, която е разположена на старт-финалната права на „Спа“, ще бъде идентична с тази, която се използва от 2013 година насам. Тя ще стартира 30 метра след изхода от „Автобусната спирка“, а засичането на разликите за нея ще става 160 метра преди финалния шикан.
Двете DRS зони ще имат две отделни точки за засичане на разликите между пилотите в неделното състезание. За зоната, разположена на правата „Кемъл“, това ще се случва 240 метра преди влизането в „Червената вода“.
Снимки: Gettyimages