Разработката на новия двигател на Ред Бул върви по план

Моторспорт съветникът на Ред Бул доктор Хелмут Марко коментира пред GrandPrix247 развитието на задвижващата система на „Биковете“ за сезон 2026, която тимът от Милтън Кийнс развива съвместно с Форд.

След решението на Хонда да напусне спорта в края на 2021 година, което по-късно бе променено, Ред Бул създаде собствено звено, което да се занимава с разработката на задвижващи системи. Така от въвеждането на новите правила за сезон 2026 „Биковете“ ще се превърнат в изцяло заводски тим, който ще произвежда абсолютно всичко сам.

Ето колко струва първата хиперкола на Ред Бул
Ето колко струва първата хиперкола на Ред Бул

В своето интервю доктор Марко определи решението за създаване на собствен двигател като „много смело и скъпо“. Той също така обърна внимание и на проваленото партньорство с Порше.

Доктор Марко постави ултиматум на Ред Бул за следващите подобрения по RB20
Доктор Марко постави ултиматум на Ред Бул за следващите подобрения по RB20

„Да създадем собствен двигател за Формула 1 беше много смело и много скъпо решение. Така че господин Дитрих Матешиц беше много притеснен. Първо дали ще можем да се справим сами и второ за разходите.

„Имаше интерес от други производители, които се свързаха с нас с предложение за партньорство. Когато стигнахме до Порше, от маркетингова гледна точка това щеше да е идеалният ни партньор. Но нещата не се получиха, защото имахме различни виждания за нещата. Как ще работи партньорството ни и какво точно ще е то, никога нямаше да е лесно. Така че, за съжаление, не се получи.

„След решението да не си партнираме с Порше стигнахме до Форд. Те не искаха да ни се месят в състезателните детайли, защото ние сме по-добри в тях. Ние имаме партньорство, в което Форд ни помага със своите познания, най-вече за батериите. Но те само ни подкрепят и ни осигуряват финансова помощ, така че е добра кооперация. В момента всичко върви по план с нашата програма.

„Всичко е навреме, но проблемът е, че говорим за изцяло нови правила – мощността ще е разделена 50/50 между електромотора и двигателя с вътрешно горене, така че горивата ще са огромен фактор. За първи път ще използваме 100% еко горива. Използването на батериите също ще е много важно, финалните правила не са напълно уточнени.

„Но не мисля, че ще има повторение на 2014, когато Мерцедес имаха 50 конски сили повече от останалите. Но ще разберем всичко едва когато двигателите излязат на пистата през 2026. Засега при нас в Ред Бул всичко върви по план“, каза доктор Марко.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички