В края на 2009 година японският автомобилен гигант Тойота се оттегли от Формула 1, като водещата причина за това решение бе световната финансова криза. Сега, 15 години по-късно, шефовете в Токио обмисля завръщане в спорта, но не като производител.
Това обаче няма да се случи със собствен отбор, а под формата на спонсорство, както го направи между 2018 и 2023 Алфа Ромео със Заубер. От Тойота са набелязали за свой партньор екипът на Хаас.
Възможно е в бъдеще това партньорство да се разрасне и Тойота да започне да помага на Хаас в изработката на шаситата и аеродинамичните елементи на колите. Не е изключена и възможността Тойота да разработи собствен двигател за Формула 1, но на този етап това не седи на дневен ред.
След оттеглянето си от Формула 1 Тойота продължи да бъде част от световната моторспорт сцена. През 2012 година японският гигант влезе в Световния шампионат за издръжливост (WEC) и „24 часа на Льо Ман“, а през 2017 Тойота възроди и заводския си тим в Световния рали шампионат (WRC). И двете програми се радват на огромни успехи, каквито обаче нямаше за Тойота във Формула 1, въпреки инвестираните милиарди долари.
В осемте сезона, които Тойота изкара във Формула 1, японската марка спечели само три полпозишъна, 13 подиума без нито една победа и записа три най-бързи обиколки. Най-доброто класиране на тима в конструкторския шампионат датира от 2005 година, когато той завърши на четвъртото място.