По-малко заводски мотори на Дукати в MotoGP догодина

Генералният мениджър на Дукати Луиджи Дал'Иня заяви, че италианският производител има за цел да намали броя на заводските машини, с които разполага с MotoGP, за сезон 2025 в кралския клас.

В момента на стартовата решетка в MotoGP има общо четири мотора на Дукати, от тях четири са акутуалния модел, а останалите четири са миналогодишният. Четирите едногодишни машини са за екипите на Грезини и VR46, докато тимът на Прамак и заводският тим разполагат с актуланите.

Догодина обаче Прамак и Дукати ще се разделят, след като отборът на Паоло Кампиноти избра да премине в лагера на Ямаха. На теория това осводи двата заводски мотора на Прамак, които да бъдат дадени на Грезини или VR46.

Ямаха обяви Прамак като втория си заводски отбор в MotoGP
Ямаха обяви Прамак като втория си заводски отбор в MotoGP

Изглежда обаче броят на актуалните машини ще падне от четири на три. Най-вероятно допълнителният заводски мотор ще бъде даден на тима на VR46, докато в Грезини ще продължат да разполагат с два едногодишни мотора.

„Искаме да имаме три актуални мотора и три едногодишни. Мисля, че така ще е най-добра, това е целта ни. Все още не сме готови да обявяваме нищо, но това ще се случи скоро. Ние определено успяхме да поддържаме осем мотора без да нараняваме никого“, каза Дал'Иня пред Sky Italia.

Мартин: От Дукати ми обещаха пълна подкрепа до края на годината
Мартин: От Дукати ми обещаха пълна подкрепа до края на годината

Този заводски мотор, който би трябвало да бъде даден на отбора на Валентино Роси, ще върви ръка за ръка и със звездата от Moto2 Фермин Алдегер. Испанецът подписа договор директно с Дукати в началото на годината, който му гарантира заводска машина в MotoGP за сезон 2025.

Официално: Дукати вкарва Алдегер в MotoGP догодина
Официално: Дукати вкарва Алдегер в MotoGP догодина

„Фермин ще бъде в един от сателитните ни екипи. Скоро ще знаете всичко“, каза Дал'Иня по повод бъдещето на испанеца.

Италианецът също така сподели и желанието на Дукати да запази Фабио Ди Джанантонио в своите редици, но призна, че това ще бъде трудно. Ди Джанантонио в момента кара за VR46 Дукати, след като в края на миналата година бе освободен от Грезини за сметка на Марк Маркес, който догодина ще е в Дукати заедно с Франческо Баная.

„Ди Джанантонио е страхотен пилот, той спечели с Дукати и прави добър сезон. Той и Марк са двамата пилоти, които се справят най-добре с GP23 и нашата цел е той да продължи с нас, въпреки че това ще е трудно“, обясни Дал'Иня.

Освен Баная и Марк Маркес другията пилот в лагера на Дукати, чието място за сезон 2025 е потвърдено е Алекс Маркес. В началото на тази седмица по-малкият от братята Маркес официално подписа нов договор с Грезини.

Алекс Маркес подписа договор за още две години с Дукати-Грезини
Алекс Маркес подписа договор за още две години с Дукати-Грезини

Със сигурност Дукати ще се раздели с края на годината с Марко Бедзеки и Хорхе Мартин, които ще преминат в Априлия. Бъдещето на Франко Морбидели също не е ясно предвид факта, че той кара за Прамак, а догодина тимът ще премине към Ямаха, откъдето в края на миналата година си тръгна Морбидели.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички