Джони Хърбърт бе един от стюардите на изминалата Гран При на Австрия и имаше правото на глас при решението какво наказание да бъде дадено на Макс Верстапен за удара с Ландо Норис в 64-та обиколка на състезанието.
Двамата се докоснаха в спирането за третия завой в битката си за първото място и в резултат на този контакт имаха спукани гуми, задна лява за Верстапен и задна дясна за Норис. Впоследствие Верстапен се прибра в бокса и се върна в състезанието, за да завърши пети, докато Норис стигна до своите механици, но прекрати участието си в надпреварата.
![Норис обяви, че е готов за нова битка с Верстапен](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/03072024/2c1781b0-1ee6-46e7-9b96-24c74b6b2225.jpeg?operations=crop(0:0:7465:4199),fit(478:270))
Норис обяви, че е готов за нова битка с Верстапен
За този инцидент Верстапен бе санкциониран с 10 секунди, което Хърбърт обясни е максималното наказание, което може да бъде наложено за подобен инцидент при сегашните инструкции на ФИА. Той също така обясни, че моментът на контакта между двамата е съвпадна с момента, в който стюардите са санкционирали Норис с 5 секунди заради прекалено многото неоснователни излизания от пистата.
![От Макларън критикуваха унищожително Верстапен](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/05042024/5e124e1b-9df1-4ed2-836e-04737ba08e89.jpg?operations=crop(0:22:1024:598),fit(478:270))
От Макларън критикуваха унищожително Верстапен
„Когато гледахме веднага нещата се сведоха до това чия е вината. И тя беше на Макс. Интересното беше, че ние точно наказахме Ландо, защото той беше излязал четири пъти от пистата и буквално в същия момент стана контактът. Ние точно приключвахме с наказанието на Ландо, когато контактът се случи, аз погледнах и видях, че двамата са със спукани гуми.
„Наказанието от 10 секунди беше най-тежкото, което можехме да наложим спрямо сегашните инструкции на ФИА. От Макларън казаха, че е трябва да бъде по-строго, но правилата са еднакви за всички.
„Не знам дали щеше да е по-различно, ако един от двамата се беше преобърнал в зоната за сигурност или на пистата. В крайна сметка стигнахме до случая на избутване на пилот извън пистата и причиняването на контакт. Това беше максималното наказание, което можехме да наложим в случая“, обясни Хърбърт.
Снимки: Imago