В отбора на Ред Бул смятат, че отборът на Макларън загуби състезанието за Гран При на Канада по време на вторите спирания в бокса, когато Ландо Норис направи две допълнителни обиколки с гумите интермедия на изсъхващата писта.
След като бе прескочен от Макс Верстапен и Джордж Ръсел по време на първите стопове зад колата на сигурността Норис и Макларън рискуваха с по-дълга серия от обиколки с интермедия. Първоначално изглеждаше, че този ход ще позволи на британецът да си върне първото място, тъй като с интермедия той бе по-бърз отколкото Верстапен и Ръсел с все още студените сликове.
Защо Норис остана на пистата по-дълго при първата кола на сигурността?
След своето спиране Норис действително поведе, но само за няколко секунди. Още на изхода от втория завой той бе изпреварен от Верстапен и бе настигнат и от Ръсел. Пилотът на Мерцедес изпревари сънародника си, но след това допусна грешка, която позволи на Норис да си върне второто място, на което и финишира.
„С изсъхването на пистата ние започнахме да се чувстваме по-добре. Успявахме да поддържаме постоянна разлика и след това просто трябваше да се уцели точния момент за преминаване към сликовете, защото първият сектор беше доста влажен. А и в пит лейна се губи много температура.
„Смятам, че ние избрахме правилния момент. И докато Ландо успя да отвори преднина от 20 секунди, която се запази, с всяка обиколка гумите ставаха по-топли и аз се изненадах, че те не отговориха веднага. Той направи две допълнителни обиколки и това беше критично, защото даде още една обиколка, в която Макс да загрее гумите си.
„Така че когато Ландо спря, той (Верстапен) беше с гуми, които бяха в добър оперативен прозорец и успя да го изпревари и още в първия сектор да дръпне с три секунди. Така че този тайминг беше важен“, каза Хорнър.
Снимки: Gettyimages