Хорнър отхвърли спекулациите за проблемите на RB20

Кристиан Хорнър отхвърли предположенията на техническия директор на Мерцедес Джеймс Алисън, че последните подобрения по болида на световните шампиони RB20 не са дали очаквания резултат и дори са влошили представянето на колата. Хорнър дори уточни, че всяка нова част, която е монтирана на колите на Макс Верстапен и Серхио Перес е „заслужила мястото си”.

Ред Бул доминира в първите състезания от сезон 2024 във Формула 1 с 4 победи в първите 5 състезания, като три от тези победи бяха двойни. След това обаче дойдоха подобренията по колата на Макларън за Маями, както и стъпката напред в развитието на автомобила на Ферари за „Имола”, а според Алисън представянето на RB20 се е влошило с използването на новите компоненти, разработени от тима.

Перес се извини на Ред Бул за провала в Гран При на Канада
Перес се извини на Ред Бул за провала в Гран При на Канада

Малко преди коментарите на Алисън съветникът на Ред Бул доктор Хелмут Марко пък призна, че в отбора имат проблем с прехвърлянето на пистата на това, което е постигнато във въздушния тунел и при симулациите – проблемите с корелацията се срещат често във Формула 1, но Ред Бул страдат много рядко от нещо подобно. Но RB20 има проблем при преодоляването на бордюри и представянето на по-неравни писти, както беше в Монте Карло. Макс Верстапен спечели в Монреал вчера, но битката беше много тежка и оспорвана и световният шампион имаше нужда от малко късмет, за да изскочи пред съперниците си при боксовете при колата на сигурността.

„Не, няма нищо вярно в това, че имаме проблеми с колата – беше категоричен Хорнър. – Всички подобрения, които използваме на колата работят както трябва и са заслужили мястото си на колата. Но твърде често се раждат такива слухове. В момента в колоната има много коли, които приличат на нашата и се получава оспорвана битка. Ние трябва да се представяме на топ ниво, да не правим грешки, за да останем начело. Миналата година постигнахме нещо нереално, но знаехме, че конкуренцията ще става все по-сериозна.”

Защо Норис остана на пистата по-дълго при първата кола на сигурността?
Защо Норис остана на пистата по-дълго при първата кола на сигурността?

Хорнър даде да се разбере, че е наясно с прогреса на Мерцедес и коментира отключването на потенциала на W15, като в Монреал Люис Хамилтън и Джордж Ръсел записаха завръщането си в челото.

Доктор Марко: Макс ще ни помага на трудните за нас писти
Доктор Марко: Макс ще ни помага на трудните за нас писти

„Няма съмнение, че Мерцедес отново ще са бързи – призна Хорнър. – Но в хода на сезона отделяме повече внимание на Ферари и Макларън, но ще видим къде ще е мястото на Мерцедес.”

Тото Волф защити Ръсел след грешките му вчера
Тото Волф защити Ръсел след грешките му вчера
Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички