Победата на Шарл Леклер в Монако илюстрира завръщането на Ферари в челото на Формула 1. Сега обаче в Монреал предстои по-сериозен тест, тъй като SF-24 ще трябва да докаже възможностите си на много по-конвенционална писта в сравнение с трасето в Монте Карло. В Монреал има много бързи участъци, съчетани със сериозни зони на спиране, където спирачната система е много натоварена.
Тази година трасето в Канада е различно – цялата писта е преасфалтирана и тя отново може да се окаже проблемна за Ред Бул – заради запазването на бабуните и задължителните атаки на бордюрите.
Шумахер: Перес осигурява заплатата на Макс в Ред Бул
„Ако погледнем последните три състезания – в Маями, на „Имола” и в Монако, това са различни трасета, с различна конфигурация и асфалт, но в крайна сметка разликата беше 0,1 секунда – обясни шефът на Ферари Фредерик Васьор. – Не мога да кажа, че доминирахме в Монако, но ние, Ред Бул и Макларън сме събрани в тази една десета от секундата. В Канада пистата е различна, но аз имам усещането, че можем да се представим добре там.”
Ще вали ли през уикенда в Монреал?
Работата на симулатора в Маранело е показала, че SF-24 може да е конкурентен в Монреал – на теория в Канада се изисква средно по размер аеродинамично натоварване, така че задното крило ще бъде променено в сравнение с Монако.
Официално: Окон напуска Алпин в края на сезона
Начело на инженерния екип на пистата се завръща техническият директор Енрико Кардиле, който пропусна последните две състезания заради падане с мотоциклет и контузия на ребрата след инцидента. От Ферари отказват коментар относно интереса към него от страна на Астън Мартин, но Кардиле е заявил, че пряката му задача е да осигури бързи автомобили на Шарл Леклер и Карлос Сайнц в Монреал.
Защо никой не иска да кара за Заубер?
Снимки: Gettyimages