Въпреки изявлението на Естебан Окон, че той ще участва в надпреварата за Гран При на Канада във Формула 1 следващата седмица изглежда, че в Алпин все още не са взели крайното си решение за пилотския си състав в Монреал.
Както е известно френският състезател стана обект на остри критики от страна на шефа на тима Бруно Фамен, а и не само, след удара между него и Пиер Гасли в първата обиколка на Гран При на Монако. До този контакт между двамата се стигна след една много оптимистична атака от страна на Окон в „Портие“, а след него за малко и двамата пилоти на Алпин да се окажат извън надпреварата.
В крайна сметка Гасли продължи, а след състезанието Фамен каза пред френския Canal+, че ще има „сериозни последствия“ за Окон. Това породи спекулациите, че французинът може дори да не попадне в сметките на Алпин за Гран При на Канада идната седмица.
Шефът на Алпин критикува остро Окон
С оглед тези спекулации в петък Окон публикува изявление в социалните мрежи, в чийто край той каза, че ще бъде в Монреал и ще се състезава на „Жил Вилньов“. Водещият на подкаста F1 Nations Том Кларксън обаче сподели в последния епизод на въпросния подкаст, че в Алпин обмислят сериозно възможността Джак Дуън да кара на мястото на Окон в Канада.
Окон станал жертва на онлайн тормоз след удара с Гасли в Монако
„Има много слухове в падока, които казват, че Джак Дуън може да направи своя дебют в Канада. Това се говори. Джак свърши страхотна работа за Алпин в петък вечерта в Монако. Тогава той летя от Ница за Великобритания, отиде в Енстоун и до 3:30 сутринта бе в симулатора, работейки по различни настройки. След това той не си легна, а се върна в Монако и в 9:00 часа беше в падока, след като само няколко часа по-рано бе в симулатора в Англия.
„Това е отдаденост и тя впечатли отбора. Не казвам, че Окон заслужава да бъде сменен от Дуън. Но мисля, че Джак впечатлява отбора. И докато те обмислят какво да правят с пилотския си състав за 2025 година Джак прави всички правилни неща и поне се държи в челото на списъка с кандидатите“, каза Кларксън.
Снимки: Gettyimages