Гран При на Монако: Леклер най-после с победа у дома!

Гран При на Монако: Леклер най-после с победа у дома!

Шарл Леклер спечели за първи път в кариерата си домашната си Гран При на Монако, след като беше начело от старта до финала в Монте Карло. Състезанието беше спряно още в първата обиколка заради тежка катастрофа, при която при качването към Казиното Кевин Магнусен удари отзад Серхио Перес, който се заби в предпазната стена и на свой ред удари Нико Хюлкенберг, който също отпадна.

Състезанието беше спряно за около 35 минути докато бъде възстановена предпазната стена, а при втория старт от място Леклер отново поведе, а Сайнц стартира трети, като Пиастри зае втората позиция между пилотите на Ферари.

При спирането на състезанието първите четирима в класирането смениха средно твърдите гуми с твърди и караха с тях до финала. На няколко пъти Леклер връща газта, за да снижи темпото на цялата колона и да не позволи отварянето на големи разлики, които да дадат възможност за спирания в бокса.

Заедно с Леклер, който записа шестата си победа във Формула 1, до подиума стигнаха Пиастри и Сайнц, който днес върна услугата на Шарл от Сингапур миналата година, когато той го защитаваше и също намаляваше темпото, за да не позволява големи разлики.

Четвърти завърши Ландо Норис с другата кола на Макларън, следван от Джордж Ръсел, който удържа на атаките на Макс Верстапен, въпреки че световният шампион и Люис Хамилтън, който остана 7-и спряха по веднъж, за да се върнат на пистата с нови твърди гуми.

По-долу може да видите как се разви Гран При на Монако.

Старт: Шарл Леклер поведе, но в първата обиколка Карлос Сайнц спря заради повреда точно в завоя пред Казиното. Оскар Пиастри преследва лидера Леклер. Състезанието е спряно с червен флаг.

1 об. Тежка катастрофа за Серхио Перес на качването към Казиното, като в инцидента са участвали и двамата пилоти на Хаас. Мексиканецът се завъртя на пълна газ, най-вероятно подпрян отзад, след като се върна от дясната мантинела той удари едната кола на Хаас, а другата просто нямаше откъде да мине.

Червен флаг: Сайнц успя да стигне на собствен ход до бокса, като на повторението се видя, че колата му се закача леко с тази на Оскар Пиастри на излизането от "Сан Дево" и най-вероятно тогава испанецът пука гума, заради което спря пред Казиното.

Червен флаг: Удар с Магнусен е причината за завъртането и удара на Перес на качването към Казиното. Предната лява гума на Кевин закачи задната дясна на Перес и оттам дойде инцидентът.

Червен флаг: Продължава ремонтът на предпазната мантинела, където се удари Перес. При подновяването на състезанието стартът ще е от място, като се чака потвърждение от коя позиция ще стартира Сайнц, след като механиците на Ферари прегледаха предното му ляво окачване. На повторенията се вижда странен инцидент между двамата пилоти на Алпин, като Естебан Окон атакува много рисково Пиер Гасли и след удара колата на Окон отскача във въздуха, след което се стовари с поражения по борда.

Червен флаг: Подредбата на колите за втория старт ще е същата като на първия старт, т.е Сайнц отново ще стартира 3-и. Това е добра новина за испанеца, Ферари и Шарл Леклер с оглед на силното начало на Оскар Пиастри. Състезанието ще бъде подновено в 16:44 часа българско време.

Червен флаг: Поражения по пода и десния борд на колата на Оскар Пиастри след контакта със Сайнц, като механиците на Макларън се опитват да ремонтират каквото е възможно при полеви условия.

Червен флаг: Естебан Окон няма да участва във втория старт заради пораженията по колата след инцидента със съотборника му Пиер Гасли.

Нов старт: Леклер поведе, Пиастри успя да изпревари Сайнц преди първия завой. Първите четирама стартираха с твърди гуми, пилотите зад тях са със средно твърди. 4-ата обиколка от 78 - твърдите гуми могат да издържат до финала.

5 об. Леклер с аванс от почти 0,8 секунди пред Пиастри, Сайнц се опитва да притисне австралиеца, но без успех. Пилотите с твърди гуми в челото ще се опитат да натрупат аванс за един бокс, тъй като от Ръсел назад преследвачите на лидерите са със средно твърди и ще трябва да спират.

8 об. Леклер с 1 секунда аванс пред Пиастри, като Шарл не вдига темпото, за да не се разкъса колоната и някой да получи шанс за бокс, без да загуби време и позиции. Зад Пиастри вървят Сайнц, Ландо Норис, Джордж Ръсел и Макс Верстапен.

9 об. Ръсел, който е пети, изостава на 4 секунди от Норис, първите четирима се откъсват от колоната.

11 об. Ръсел е на 6 секунди зад Норис, Верстапен зад него е малко по-бърз - с 0,3 секунди на обиколка, но не успява да го притисне.

14 об. Пиастри е с 0,3 секунди по-бърз от Леклер в 13 обиколка, но разликата между тях се запазва в рамките на половин секунда. Пиастри е автор на най-бързата обиколка от началото на състезанието. Всеки път, когато Оскар натисне Леклер, той вдига темпото.

17 об. Последният в класирането Валтери Ботас записа най-бързата обиколка в хода на състезанието - 1.16,561 минути. Лидерите са с темпо малко над 1.20 минути за обиколка.

22 об. Леклер води с 1,4 секунди пред Пиастри. Най-голямата разлика е между четвъртия и петия - Норис е на 12 секунди пред Ръсел, който пък е на 2,3 секунди пред Верстапен, който е 6-и.

26 об. Секунда и половина е разликата между Леклер и Пиастри. Сайнц е на още 1,5 секунди трети. Колите в челото се поотдалечиха една от друга, за да не карат в мръсен въздух.

28 об. Наказание от 10 секунди за отпадналия Естебан Окон, което ще бъде превърнато в преместване назад на стартовата решетка за следващото състезание. Шефът на Алпин Бруно Фамен е критикувал Окон и е посочил него като виновен за инцидента с Гасли, който сега се движи 10-и.

30 об. Боксът в Монако отнема около 19 секунди, Ръсел е на 13 зад Норис, така че в скоро време лидерите ще имат възможност за бокс и да сменят твърдите гуми със средно твърди, с които да изкарат до финала.

31 об. Норис и Сайнц с информация за появата на грейнинг на предна лява гума и при двамата.

32 об. Хамилтън има над 19 секунди аванс пред Цунода в борбата за 7-ото място, така че той вече може да спре за нови гуми, но първо трябва да намали разликата с Верстапен, който е пред него на 6-ото място.

39 об. От бокса искат от Леклер да намали още темпото, за да не получат възможност пилотите на Макларън да спрат в бокса за нови гуми. В цялата колона пилотите се опитват да свалят темпото, за да не се отварят големи разлики, но Хамилтън има достатъчно аванс за бокс пред Цунода, а зад Строл Алонсо умишлено се бави, за да му даде 19 секунди разлика за бокс, като сега са 12.

42 об. Леклер на 1,5 секунди пред Пиастри, като затвори с 1 обиколка Алонсо. Сайнц е на 1 секунда зад австралиеца.

44 об. Бокс за Строл, върна се 11-и с нови твърди гуми, което означава, че ако има спирания в бокса пред него, ще може да вземе точки.

45 об. Леклер е на над 2,2 секунди пред Пиастри. Сайнц е на още 2 секунди по-назад на третото място.

50 об. Спукана гума за Строл и шансовете за точки изчезват. Връща се 16-и, най-вероятно някъде е закачил предпазната стена.

52 об. Хамилтън в бокса, смяна на гуми за 2,5 секунди, връща се с нови твърди гуми. Имаше аванс от 45 секунди пред Цунода, така че не е застрашен.

53 об. Бокс за Верстапен, 2,1 секунди и нови твърди гуми. Верстапен остава пред Хамилтън, пред двамата е Джордж Ръсел, който все още не е спирал в бокса. И ще му е трудно да защити петото място в класирането. Хамилтън е на 2 секунди зад Макс при връщането на световния шампион на пистата.

56 об. Сайнц намалява темпото, за да даде шанс на Ръсел да догони Норис, но разликата е 20 секунди. Макс догонва Ръсел, по-бърз е с 2 секунди на обиколка спрямо него.

62 об. 1,6 секунди е разликата между Леклер и Пиастри, които са първи и втори. Верстапен с новите гуми догони Ръсел, разликата между тях е 0,6 секунди.

64 об. Хамилтън догонва Верстапен, който е 6-и. Разликата във възрастта на гумите им е само 1 обиколка, Люис е вече на по-малко от 3 секунди зад Макс, който е 6-и.

68 об. Верстапен е на 0,8 секунди зад Ръсел, който не е сменял гуми, по-бърз е, но не успява да го атакува.

70 об. Пиастри загуби още време зад Леклер, разликата е 4 секунди. Сайнц е само на 0,6 секунди зад Оскар, да видим дали ще има шанс да атакува.

74 об. Леклер по радиото: "Просто ще докарам колата до финала". Състезателният му инженер му благодари и явно Леклер се отказа от идеята да вземе и най-бързата обиколка в състезанието.

Финал: Най-после победа за Леклер в Монако, от третия опит звездата на Ферари спечели домашното си състезание. Първо място за Леклер, втори Оскар Пиастри, следван от Карлос Сайнц. Леклер става първият пилот от Монте Карло, спечелил Гран При на Монако след Луи Широн през 1931 година.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички