Лидерът в Световния рали шампионат (WRC) Тиери Нювил (Хюндай) завърши на първа позиция в края на съботния ден в рали „Хърватия”, 4-и кръг от първенството на планетата. Това означава, че ако утре стигне до финала на „Супер неделята”, Нювил ще вземе и 18-те точки от тази част на ралито плюс точките от последните 4 отсечки и бонус точките от пауърстейджа.
В следобедните етапи Елфин Еванс (Тойота) поведе за една отсечка, веднага след това Нювил се върна на първото място и след това успя да увеличи аванса си до 4,9 в края на деня. За следобедните отсечки пилотите на Тойота заложиха на 4 меки слика, докато Нювил кара с две меки и две твърди гуми, които дадоха разликата в края на деня.
Нювил се опитва да се откъсне пред Еванс
Трети в събота завърши 8-кратния световен шампион Себастиен Ожие (Тойота), който остана на 11,6 секунди от Нювил. Ако преследвачите на Нювил завършат „Супер Неделята” това ще им донесе съответно 15 и 13 точки.
Латвала: Равенството между Еванс и Нювил е нещо специално
„Авансът ни не е голям, но записахме страхотен ден – обясни Тиери след финала на 16-я етап, последният за днес. – За вторите минавания следобед не направихме перфектния избор на гуми, но успяхме да защитим лидерската си позиция. В неделя трябва да продължим да атакуваме и да направим добър избор на гуми. Днес не беше лесно, тъй като времето е трудно за прогнозиране.”
Нювил и Еванс неразделими в края на първия ден в Хърватия, Ожие на 6.6 зад тях
Четвърти остана Ойт Танак (Хюндай), на над 1 минута зад Ожие и на 19,9 секунди пред Адриен Фурмо (М-Спорт Форд), а топ 6 допълни Такамото Кацута (Тойота).
В края на днешния ден водачът в WRC2 Николай Грязин (Ситроен) има аванс от 39,5 секунди пред съотборника си Йоан Росел, като състезаващият се за България руснак обясни, че е сбъркал при избора на гуми и в първите два етапа загуби над 30 секунди от 1-минутната си преднина. До края на ралито утре остават 4 отсечки с обща дължина 54,78 км.