Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо няма намерение да променя стила си на пилотиране и начина, по който се бори със съперниците си на пистата, въпреки наказанието, което получи в Гран При на Австралия.
Испанецът бе санкциониран с 20 секунди след финала на надпреварата за „потенциално опасно каране“ при катастрофата на Джордж Ръсел в самия край на състезанието в Мелбърн. Според стюардите действията на Алонсо, а именно връщането на газта, удрянето на спирачките и свалянето на една предавка на правата преди завой №6 на „Албърт Парк“ са довели до инцидента на пилота на Мерцедес.
В дните между стартовете в Австралия и Япония случилото се между Алонсо и Ръсел в Мелбърн бе една от водещите теми във Формула 1. Мнозина разкритикуваха действията на испанеца, а неговите защитници бяха малцина, предимно шефът на Астън Мартин Майк Крак, вторият пилот на тима Ланс Строл и Ландо Норис. Самият Алонсо заяви преди старта на събитията на „Сузука“, че не смята да променя своя подход в битките на пистата, въпреки случилото се в Мелбърн преди две седмици.
Ръсел: Формула 1 щеше да отвори "Кутията на Пандора", ако Алонсо не беше наказан
„Беше ясно, мисля, че все още е. Наказанието в Мелбърн беше изненадващо, но няма какво да направим, трябва да го приемем и да се концентрираме върху предстоящите събития. Но аз не мисля, че ще променя много как карам, как се състезавам, нямаме задължение да караме 57 обиколки по един и същ начин.
„Понякога караме по-бавно, за да пестим гориво и гуми, да заредим батерията. Понякога караме по-бавно в определени участъци от пистата, за да дадем DRS на колата зад нас, ако тя е по-бърза, тъй като това ни помага и на нас. Така че нещата са напълно нормални в това отношение, така е било, така е и така и ще бъде в моторспорта. Имахме едно наказание, може би ще е единичен случай, но беше за нас, приемаме го и продължаваме“, заяви Алонсо.
Перес призова за "постоянство" след наказанието на Алонсо
Испанецът обърна внимание и на въпросния завой №6 в Австралия, чиято конфигурация според него също има вина за инцидента на Ръсел. Алонсо посочи няколко катастрофи от последните години в тази част от трасето, които показват, че завой №6 на „Албърт Парк“ действително крие много опасности.
„Мисля, че важното в случая е, че завой №6 не е най-безопасният на пистата в Австралия. Миналата година Алекс (Албон) се блъсна там в състезанието, тази година катастрофира в тренировката и повреди шасито си. Освен това във Формула 2 Денис (Хаугер) имаше тежка катастрофа и разбира се Джордж.
„За мен това е по-важно да се промени за следващата година, отколкото как ще кара пилотът пред мен. Стига да не трябва да предприемам действия, за да го избегна, всичко ще е наред. В случая това не беше така. Това е моето мнение след Австралия и продължавам.
„Освен това, ако бяхме например в Абу Даби с големите асфалтови зони за сигурност, Джордж щеше да хване колата си и да се върне на пистата няколко метра по-късно. След това щеше да има възможност да ме атакува в следващата обиколка, нямаше да има проблем“, каза Алонсо.
Снимки: Gettyimages