Тим шефът на Макларън Андреа Стела разкри, че в Гран При на Австралия световните шампиони от Ред Бул не са имали предимство в работата с гумите, за разлика от първите две състезания този сезон. На „Албърт парк” се оказа, че грейнингът на сликовете достига много високи стойности и Ферари се справи най-добре с този проблем, като Карлос Сайнц и Шарл Леклер донесоха двойна победа на Скудерията.
Макларън раздели стратегиите на двамата си пилоти в Мелбърн, като Ландо Норис беше по-бърз към края на състезанието и мина пред Оскар Пиастри със заповеди от бокса, а двамата пилоти завършиха трети и четвърти.
В Хонда спасиха мотора на Верстапен
„В Бахрейн Ред Бул беше единствената кола, която можеше без проблеми да използва меките сликове – коментира Стела. – Но в Бахрейн изобщо нямаше грейнниг. В Австралия обаче натоварването на гумите е съвсем различно. В последната свободна тренировка Верстапен се опита да направи дълга серия обиколки и резултатите му не бяха добри. Ние погледнахме гумите му и те на практика не ставаха за нищо след 10 или 15 обиколки.”
Кой и защо провали трансфера на Сена във Ферари за сезон 1991?
Стела обаче направи уговорката, че съвсем дребни елементи могат да повлияят на работата с гумите, като най-често това зависи от атмосферните условия.
Ферари планира промени по SF-24 за Япония
„Ясно е, че Ред Бул нямаха предимство от гледна точка на работата с гумите на писта, където гумите бяха по-меки и страдаха от грейнинг – обясни италианецът. – Но може да отидем на сходно трасе и нещата да са по-различни, това е един от проблемите, които се проявяват при промените в условията.”
Sportal.bg вече и във Viber, последвайте ни!
Снимки: Gettyimages