Формула 1 е номер в социалните мрежи в глобален мащаб, като световният шампионат има общо 50,1 милиона последователи в X.com (бившият Туитър), Инстаграм и Фейсбук. С оглед на аудиторията на спорта обаче, това постижение не е особено впечатляващо, но също така е истина, че във Формула 1 буквално откриха социалните мрежи преди няколко години, след като приключи ерата на Бърни Екълстоун.
Втората позиция е за MotoGP с общо 36,6 милиона последователи, а на третото място е НАСКАР с 11,6 милиона последователи. Това представяне на американския шампионат е впечатляващо, с оглед на това, че става въпрос за национален шампионат, към който обаче има глобален интерес.
Албон не смята сезона във Формула 1 за скучен, въпреки доминацията на Верстапен
Едва на четвърто място се подрежда Световният рали шампионат (WRC) с 5,95 милиона последователи, като това е и надпреварат с най-голям потенциал за развитие с оглед на географията на шампионата, но раздвижването в тази посока при промоутъра и отборите също е съвсем отскоро.
За 4 месеца MotoGP стана с 14 секунди по-бърз шампионат
Топ 6 допълват Формула Дрифт (4,36 милиона последователи) и още един световен шампионат - Формула Е с 2,92 милиона последователи. Интересното е, че първенството с електрическите болиди заложи от самото начало на социалните мрежи, но през годините така и не успя да натрупа достатъчно фенска база сред традиционните фенове на моторните спортове.
Само 6 ралита имат гарантирано място в календара за WRC за догодина
В топ 10 попадат още Формула 2 (2,41 милиона души), Индикар (2,1 милиона), Световният шампионат за издръжливост (1,64 милиона), ДТМ (1,19 милиона) и американският шампионат ИМСА (1,16 милиона).
Sportal.bg вече и във Viber, последвайте ни!
Снимки: Gettyimages