Оптималната стратегия е с един бокс, обаче...

Доставчикът на гуми във Формула 1 Пирели прогнозира, че състезателната дистанция в Гран При на Саудитска Арабия може да бъде покрита само с едно спиране в бокса. Основната причина за това е по-ниската степен на износване на гумите и почти липсващата деградация.

Но едва ли състезанието ще мине само с по един бокс, тъй като инцидентите и излизането на колата на сигурността на пистата се случват твърде често в Джеда, което винаги променя стратегиите, използвани от отборите.

Верстапен е явният фаворит в Саудитска Арабия, но в Джеда всичко е възможно
Верстапен е явният фаворит в Саудитска Арабия, но в Джеда всичко е възможно

Ако обаче няма инциденти и усложнения, най-бързата стратегия е с един бокс, като всеки отбор трябва да отговори на въпроса кои ще са двата най-подходящи модели гуми. Основният модел за състезанието са твърдите сликове С2. А на теория е най-добре състезанието да бъде започнато със средно твърдите С3 за серия от 18 до 25 обиколки, след което до финала пилотът да продължи с С2. Тази стратегия допуска и версия за старт с меките С4 и да се очаква инцидент рано в състезанието, за да е тази серия от обиколки по-кратка.

Макс предупреди Ред Бул заради доктор Марко
Макс предупреди Ред Бул заради доктор Марко

Другият вариант е старт с твърдите С2, с които пилотът да изкара някъде до 32 обиколка и след това да довърши състезанието с меките сликове С4, които се очаква да работят добре с вече олекналите автомобили.

Верстапен не остави шанс на съперниците си в квалификацията в Джеда
Верстапен не остави шанс на съперниците си в квалификацията в Джеда
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички