Официалния доставчик на гуми във Формула 1 Пирели описва пистата в Джеда, където този уикенд ще се проведе Гран При на Саудитска Арабия, като „напълно различна“ от тази в Бахрейн, където преди седмица стартира сезон 2024.
Двете трасета се намират на 1260 километра едно от друго, но се различават много в своите характеристики. В Бахрейн е много важна стабилността във фазите на спиране и ускорение. Освен това пистата „Сахир“ разполага и с най-абразивния асфалт в целия календар на Формула 1, което води до допълнително натоварване върху гуми.
В същото време настилката в Джеда е сред най-гладките, а самото трасе се характеризира с множеството бързи завои. Средната скорост за обиколка в Джеда е около 250 км/ч, което прави трасето край бреговете на Червено море второто най-бързо в календара след „Монца“.
Тази висока скорост в комбинация с множеството бързи завои увеличават изключително много страничното натоварване върху продуктите на Пирели. Именно поради тази причина италианската компания отново залага на средните три смеси от своята гама – С2, С3 и С4. Този избор е с една стъпка по-мека спрям Бахрейн, където се използваха трите най-твърди смеси – С1, С2 и С3.
Предварителните очаквания на Пирели са състезанието в събота да включва само едно влизане в бокса с използване на гумите С2 и С3. Точно тази стратегия беше използвана през последните две години, но всичко ще зависи от излизането на колата на сигурността. И в трите издания на Гран При на Саудитска Арабия до момента има поне едно неутрализиране на надпреварата, а през 2022 и 2023 това се случи точно по време на прозореца за смяна на гуми, което практически оеднакви стратегиите на всички.
Sportal.bg вече и във Viber, последвайте ни!
Снимки: Imago