Макс Верстапен започна сезон 2024 във Формула 1 с убедителна победа в надпреварата за Гран При на Бахрейн, продължавайки с доминацията си на спорта от последните години.
Нидерландецът води във всеки един метър на състезанието на пистата „Сахир“ и напълно заслужено за втора поредна година спечели откриващата надпревара за сезона. Освен това Верстапен записа и най-бързата обиколка днес, с което оформи своя пети Голям шлем (полпозишън, победа, най-бърза обиколка и водачества във всеки един тур) в кариерата.
На финала трикратният световен шампион имаше аванс от 22.4 секунди пред съотборника си Серхио Перес, който и тази година финишира втори в Бахрейн. Подиумът в първия старт за сезона оформи Карлос Сайнц, който демонстрира много силно състезателно темпо и заслужено се качи на почетната стълбичка.
Шарл Леклер имаше проблеми с поведението на своята кола в първата половина на дистанцията и това не му позволи да се бори за нещо повече от четвъртото място днес. Пети финишира Джордж Ръсел, а точки от Гран При на Бахрейн взеха още Ландо Норис, Люис Хамилтън, Оскар Пиастри, Фернандо Алонсо и Ланс Строл. До финала на надпреварата стигната абсолютно всички пилоти.
Сезонът във Формула 1 продължава след седмица с Гран При на Саудитска Арабия. Състезанието в Джеда също ще бъде в събота, а тренировките и квалификацията в четвъртък и петък.
Верстапен започна защитата на титлата си с максимум
ХРОНОЛОГИЯ НА СЪСТЕЗАНИЕТО ЗА ГРАН ПРИ НА БАХРЕЙН ВЪВ ФОРМУЛА 1:
Старт на състезанието - Отлично потегляне за Верстапен, който блокира атаката на Леклер в първия завой. Зад тях Перес зае третото място в първата крива, но след това бе изпреварен от Ръсел.
1/57 - В края на първия тур Верстапен водеше със секунда пред Леклер, който имаше аванс от 0.8 пред Ръсел. Топ 5 допълваха Перес и Сайнц.
3/57 - Норис се възползва от по-ранната активация на DRS и изпревари Алонсо в спирането за първия завой в борбата за шестото място. Два завоя по-късно Ръсел се изкачи на втората позиция, изпреварвайки Леклер, отново с помощта на DRS. По-късно в обиколката монегаскът допусна лека неточност в спирането за завой №10.
4/57 - За втора поредна обиколка Леклер обърка спирането за завой №10 и този път дори излезе извън границите на трасето, но запази позицията си пред Перес.
5/57 - Алонсо бе изпреварен и от втория пилот на Макларън Пиастри, отново в спирането за първия завой. Испанецът се смъкна до осмата позиция.
6/57 - Авансът на Верстапен в челото достигна 4.6 секунди, а зад него Ръсел, Леклер, Перес и Сайнц караха в група.
7/57 - Леклер загуби третото място, след като бе изпреварен от Перес на правата между завои №10 и №11. Мексиканският пилот на Ред Бул ускори много по-добре от бавния завой №10 и зае вътрешната траектория за завой №11. Повторенията показаха, че Леклер отново обърка спирането за завой №10, което позволи на Перес да се изравни с него на изхода от кривата.
8/57 - Леклер пробра да си върне третото място в спирането за първия завой, но остана от външната страна за кривата и нямаше как реално да завърши маневрата си.
10/57 - Хамилтън се изкачи на осмото място с лесно изпреварване срещу Алонсо в зоната за спиране за завой №1.
Зад тях Сарджънт отби в зоната за сигурност на завой №4 с повреда в своя Уилямс и изглеждаше, че ще бъде първият отпадна пилот за сезона, но след дълго забавяне се върна в надпреварата.
11/57 - Пилотите на Ферари влязоха гума до гума в острия първи завой след атака на Сайнц, който успя да изпревари Леклер в битката за четвъртото място.
В края на обиколката Ръсел и Леклер влязоха в бокса, за да преминат от меките към твърдите смеси.
12/57 - Още в първата си обиколка след спирането в бокса Леклер отново допусна грешка в спирането за завой №10 и напусна трасето за момент.
Перес, Пиастри и Хамилтън също посетиха механиците си, за да преминат от меките към твърдите сликове. Перес се върна на пистата точно зад Ръсел.
13/57 - Норис спря за нови твърди гуми и се върна на пистата точно пред Пиастри в спора за виртуалната шеста позиция.
14/57 - Перес задмина Ръсел със страхотна маневра в четвъртия завой, в който мексиканецът приложи пресичащата маневра и ускори много по-добре от кривата, за да заеме виртуалната втора позиция зад Верстапен.
В края на обиколката Сайнц посети механиците на Ферари и се върна на пистата точно зад Ръсел и Леклер.
17/57 - За втори път в това състезание Сайнц атакува и изпревари своя съотборник. И в този случай маневрата на испанеца дойде в първия завой, като той трябваше да спре изключително късно, за да се изравни с монегаска, който нямаше как да контрира.
В края на обиколката Верстапен най-накрая направи първото си спиране в бокса и се върна на пистата на цели 5.8 секунди пред Перес. И двамата заложиха на твърдите сликове за вторите си серии от обиколки.
18/57 - Сайнц с втора поредна обиколка, в която прогресира в класирането. Този път жертва на испанеца стана Ръсел, който бе изпреварен от външната страна на четвъртия завой.
23/57 - Верстапен водеше с 10.0 секунди пред съотборника си Перес, който продължаваше да поддържа аванс от малко на две секунди пред Сайнц. Испанецът пък се откъсваше с близо секунда на обиколка от Ръсел, който се бореше с някакъв проблем в неговата задвижваща система.
29/57 - При преполовяването на дистанцията Верстапен водеше с 15.1 секунди пред Перес, чието предимство пред Сайнц бе 2.3. Испанецът се движеше на 8.8 пред Ръсел, който бе на малко над секунда пред Леклер.
31/57 - Ръсел стартира втората серия от спирания в бокса и се върна на пистата на деветото място, на 2.4 зад Алонсо. Британецът отново заложи на твърдите смеси на Пирели, с които да изкара до финала.
33/57 - Норис и Хамилтън също направиха вторите си смени на гуми и подобно на Ръсел също се върна на пистата с втори комплект твърди сликове.
34/57 - Леклер и Пиастри влязоха в бокса за втори път. Монегаскът се върна на пистата на шестото място, зад Ръсел и Алонсо, който тепърва трябваше да спира за втори път. Пасивът на пилота на Ферари от Ръсел бе общо 4.8 секунди.
Пиастри пък се опита да запази позицията си пред Хамилтън с много агресивно спиране за първия завой, но със студените си гуми не успя да спре навреме и все пак загуби виртуалното осмо място. Повторенията показаха, че пилотът на Макларън загуби време в бокса заради проблем със смяната на предна лява гума.
35/57 - Сайнц направи второто си спиране в бокса и се върна на пистата на 7.0 пред Ръсел, запазвайки третата си позиция.
36/57 - Перес отговори на стопа на Сайнц, но обслужването на мексиканеца бе малко по-бавно от желаното, което даде шанс на пилота на Ферари да го изпревари, но все пак Перес запази второто място. Той се върна на пистата с меките гуми, тъй като в Ред Бул запазиха само един комплект твърди сликове за състезанието, но и по един чисто нов меки.
37/57 - Верстапен последва Перес в бокса, но този път механиците на Ред Бул бяха безгрешни. Нидерландецът се върна на пистата с новите меки сликове и аванс от 17.5 секунди пред съотборника си.
43/57 - След проблематичното начало на състезанието Леклер най-накрая започна да напомня за себе и се залепи за Ръсел в борбата за четвъртото място.
46/57 - Грешка на Ръсел в спирането за завой №10 позволи на Леклер да го изпревари на правата преди завой №11 и да заеме четвъртата позиция.
47/57 - За обиколка и половина с чиста писта пред себе си Леклер успя да се откъсне на 1.5 пред Ръсел. Монегаскът обаче изоставаше с цели 11.6 от съотборника си Сайнц, който държеше уверено третото място.
54/57 - Три тура преди финала Верстапен водеше с над 20 секунди пред Перес, който на свой ред имаше комфортен аванс от 3.5 секунди пред Сайнц.
Край на състезанието - Макс Верстапен започна сезон 2024 в убедителна победа, Серхио Перес оформи двойния триумф на Ред Бул в Гран При на Бахрейн, а подиумът в първия старт за годината бе оформен от Карлос Сайнц.
Sportal.bg вече и във Viber, последвайте ни!
Снимки: Gettyimages